Chapter 3

8 1 0
                                    

            Seolhyun membuka matanya. Penglihatannya kabur pada mulanya. Semakin lama semakin jelas. Dia ternampak badan mamanya di dlm kereta yg berkeadaan terbalik. Banyak darah mengalir pada wajah mamanya. Mata mamanya terpejam. Tangannya pula berhampiran dengannya.
             "Eomma!" - Seolhyun
              Suaranya perlahan seperti dia sahaja yg dengar. Dengan perlahan, dia mencapai tangan mamanya. Mata mamanya terbuka sedikit. Nafasnya juga perlahan. Mulut mamanya terbuka seperti ingin mengatakan sesuatu. Tetapi dia x dpt dengar dengan jelas. Kemudian, bibir mamanya mengukir senyuman.
             Wajah mamanya berseri seri. Senyuman dibibirnya mula hilang dan matanya terbuka melihat ke arah Seolhyun. Perlahan lahan matanya tertutup semula. Dia memanggil manggil mamanya. Air matanya mula mengalir berjuraian. Dia rasa tangan mamanya sejuk seperti ais. Dia menggenggam kuat tangan mamanya.
             "Eommaa!!!" - Seolhyun
              Dia terbangun dri perbaringan. Mukanya berpeluh peluh. Tangannya menyekak rambutnya ke belakang. Apabila dia menoleh ke sebelah..
               "Eommmaaa!!!"
               Dia menjerit kerana terkejut Luhan berdiri di sebelahnya. Dia memegang dadanya yg turun naik akibat terkejut. Dia menarik nafas lega.
              "Dangsin-eun eodi gasoyo?" - Seolhyun
              Luhan menggelengkn kepalanya dan tangannya mencapai botol minuman yg berisi air lalu dia minum dengan rakus. Seolhyun mengangguk. Dia ingin memusingkan badannya untuk berbaring semula. Luhan menarik nafas lega.
              Tetapi Seolhyun memusingkan badannya semula mengarah ke Luhan. Luhan tersembur air dari dlm mulutnya kerana terkejut Seolhyun tiba2 memandangnya.
              "Ani... Joesonghaeyo. Sebab tadi tiba2 terjerit" - Seolhyun
              Luhan memandang wajah Seolhyun takut dan cepat2 dia mengangguk. Seolhyun menundukkan kepalanya dan berkata, "Annyeonghi jumuseyo". Kemudian, dia berpaling ke arah dinding. Luhan mengurut dadanya yg berasa berdebar debar kerana takut rahsianya terkantoi.
             Luhan terduduk di lantai. Dia menggaru garu kepalanya yg x gatal. Perlahan lahan dia merangkak ke katilnya. Dia memandang ke arah atas dan mengeluh. Dia mencapai talifonnya dan menghantar pesanan kepada rakannya mengatakan bahawa dia x dpt berjumpa malam tersebut.Dia pun berbaring.
             Tiba2 dia terdengar satu tangisan yg kecil. Bulu romanya mula merinding naik. Cepat2 dia menarik selimut dan menutup seluruh badannya. Kemudian, dia memaksa dirinya untuk tidur dengan memejamkan matanya.
            Seolhyun menahan sebaknya apabila teringat akan mimpinya tadi. Perkara tersebut sukar hilang dri ingatannya. Kerap kali dia bermimpi benda yg sama. Tetapi, yg realitinya, dia hanya ingat adalah.....

SECRET BETWEEN USWhere stories live. Discover now