Chapter 9

8 0 0
                                    

Di dalam kelas, Seolhyun termenung jauh. Dia memikirkan hal semalam. Pada kebiasaannya, dia bermimpi buruk. Tetapi, dia langsung x bermimpi ape2. Kenape? Tiba2....
"Seolhyun!!" - Mr. Kim
Nmanya diseru tetapi dia berkedudukan yg sama. Luhan yg perasan lamunan Seolhyun telah menyiku tangan Seolhyun. Sekelip mata dia bangun dri duduk.
"Ahh.. Nae... Nae?" - Seolhyun
Satu kelas mentertawakannya. Mr. Kim menggelengkan kepala begitu juga Luhan. Dia menggaru kepalanya yg x gatal.
"Kamu ni.. Bagi tumpuan dalam kelas" - Mr. Kim
"Joesonghabnida" - Seolhyun

• • • • • • • • •

Pada waktu rehat, Soo Hyang beratur untuk membeli minuman. Setelah membeli air, dia pergi kawasan makanan. Dia membuka penutup minuman dan memasukkan sos ikan, kicap dan cuka. Kemudian, dia menutupnya semula. Tanpa disedari, sedari tadi Luhan memerhatikannya dri jauh.
Soo Hyang pun duduk dimeja makn bersama rakannya. Sedang leka dia berbual, Seolhyun lalu dihadapannya.
"Seolhyun!" - Soo Hyang
Langkah Seolhyun terberhenti. Dia memandang ke arah Soo Hyang. Soo Hyang menghulurkan air minumannya kepada Seolhyun dengan senyuman yg ikhlas.
"Ambil lah. Ni tanda maaf dri aq atas kejadian yg lepas" - Soo Hyang
Teragak agak Seolhyun ingin mencapai air yg dihulurkan Soo Hyang. Luhan yg duduk dri jauh berjalan ke arahnya untuk menghalang Seolhyun dri mengambilnya. Sesampai di hadapan Seolhyun, langkahnya terberhenti. Seolhyun x mengambilnya.
"Kau minum dulu la. Lagipun tu air kau. Dah nk separuh, baru boleh aq terima" - Seolhyun
Seolhyun memberi senyuman manis ke arah Soo Hyang. Senyuman Soo Hyang termati. Seolhyun berpeluk tubuh menunggu Soo Hyang meminumnya. Ramai pelajar sekelilingnya memerhatikannya. Perlahan lahan air tersebut sampai di mulutnya.
Apabila air tersebut masuk ke dalam mulutnya, dia terus berlari pergi ke bilik air. Manakala, rakannya mengikut langkahnya. Berkerut dahi Seolhyun kerana pelik melihat kelakuan Soo Hyang. Tiba2, tangannya ditarik oleh Luhan.

• • • • • • • •

"X guna punye perempuan" - Soo Hyang
"Yaa!! Kan aq kate jgn buat" - Hee Jung
"Tengok je nnti. Aq akan balas semula" - Soo Hyang
"Soo Hyang! Kkermanhae!" - Hee Jung
"Yaa!! Kalau kau takut, x payah la ikut aq!" - Soo Hyang
Raut wajah Hee Jung menjadi suram.
"Fine!!" - Hee Jung
Hee Jung keluar dri bilik air tanpa memperdulikan Soo Hyang.
"Aq x perlukan kau la.. X mati pun kalau kau x de" - Soo Hyang

• • • • • • •

"Nasib kau x ambil tadi" - Luhan
"Wae?" - Seolhyun
"X kn kau nk minum air bercampur dengan sos ikan?" - Luhan
"Serius?" - Seolhyun
"X kn aq nk bohong pulak. Aq nampak sendiri depan mata" - Luhan
"Ohh... Eotteohge??" - Seolhyun
"Ish! kau ni.. Terlampau baik sangat" - Luhan
Luhan mengetuk kepala Seolhyun perlahan. Seolhyun memegang kepalanya yg diketuk oleh Luhan dengan wajah yg monyok.
"Kaja!" - Luhan
Seolhyun tetap berdiri di situ kerana risau akan Soo Hyang. Luhan berpatah balik dan menarik tangan Seolhyun menuju ke bilik mereka.

SECRET BETWEEN USWhere stories live. Discover now