Chapter 16

14 0 0
                                    

         2 tahun kemudian, Seolhyun menjalankan kehidupannya seperti biasa. Soo Hyang pula dimasukkan ke Juvana atas kes buli. Seolhyun seperti biasa tiada perbezaannya. Dia selalu bersendirian walaupun ramai rakannya mengajak lepak bersama.
             Di dalam kelas, dia duduk di sebelah tingkap seperti biasa. Meja disebelahnya kosong. Sedang dia belajar, sesekali dia memandang ke arah meja kosong disebelahnya. Bibirnya mengukir senyuman. Dia terkenang Luhan disebelahnya.
            Kemudian, dia monyok. Dia membuat muka 'annoying'. Pen yg dipegangnya dicocok cocok pada bucu meja seperti melepaskan geramnya. Lepas puas dicocoknya, dia menggosok kesan pen tersebut. Dia membaringkan kepalanya di atas meja.
           "Nappeundo" - Seolhyun
          Tiba2, ramai pelajar perempuan menjerit. Dia menoleh ke arah ramai2 pelajar yg berdiri di koridor. Dia berjalan mendekati ramai2 pelajar. Dia menyelit di celah2 antara ramai2 pelajar. Tambahan pula badannya yg kurus. Mudah untuk dia menyelit.
            Dia memandang ke bawah. Terbeliak matanya melihat seorang jejaka berkemeja kemas x berbutang atas dan berseluar skinny jeans. Dia melambai ke arahnya setelah ternampak kehadirannya disitu. Semua pelajar perempuan yg sebaris dengannya menjerit dan melambai lambai ke arah jejaka tersebut.
            Jejaka tersebut menggaru kepalanya yg x gatal. Seolhyun berundur dri situ dan berjalan menuruni tangga apabila dia mengenali jejaka tersebut. Jejaka tersebut mendekatinya. Langkah Seolhyun terberhenti betul2 dihadapan jejaka tersebut. Dia membuat muka annoying dan berpeluk tubuh seperti x berpuas hati.
            Jejaka tersebut menarik tangannya dan membawanya jauh dri penglihatan pelajar lain. Semua pelajar menjerit apabila melihat adegan mereka berdua. Langkah mereka berhenti. Seolhyun berpeluk tubuh sambil melihat jejaka yg membelakanginya.
            "Luhan ssi? Wae? Sampai tarik saya sampai cni" - Seolhyun
           "Ingat dh x cam muka saya yg hensem ni" - Luhan
           Luhan memegang kedua belah tangan Seolhyun sambil badannya dibongkokkn sedikit supaya matanya sama paras dengan mata Seolhyun.
            "Yaa!! Mcm la dia tu hensem sangat. Bluweeekk" - Seolhyu
           "Aq dtg cni nk kau bertanggungjawab apa yg kau dh buat kat aq" - Luhan
           "Apa yg aq buat sampai nk aq kene tanggungjawab" - Seolhyun
           "Kau dh ambik first kiss aq" - Luhan
           "Bila mase?" - Seolhyun
           "Kau x kn ingat" - Luhan
           "Abis? Kau nk aq buat ape? Bayar kau?" - Seolhyun
           "Urmm... Ni" - Luhan
           Luhan memegang kedua dua pipinya. Berkelip kelip mata Seolhyun. Wajah antara Luhan dan Seolhyun semakin rapat dan bibir Luhan disentuhkan ke atas bibir Seolhyun. Terbeliak mata Seolhyun kerana terkejut. Seolhyun menolak badan Luhan perlahan.
           Dia memukul dada Luhan sekali. Luhan pelik melihat gelagat Seolhyun.
           "Wae?" - Luhan
           "Kau x bagitau aq kau nk pindah. Pastu kau tinggalkan aq selama 2 tahun. Lepas tu aq call, kau x angkat..." - Seolhyun
           "Alaa.. Tu perkara lama" - Luhan
           "Sabar.. Aq blom habis kan ayat aq" - Seolhyun
           "Apa dia?" - Luhan
           "Kau x tanya pun org ni sama ada ya atau x?" - Seolhyun
           "Okay... Aq tanya.. Seolhyun ssi. Terima x Luhan ni sebagai teman lelakinya?" - Luhan
            Tanpa menjawab persoalan Luhan, Seolhyun berjengket dan merangkul leher Luhan lalu mencium bibir Luhan. Luhan merangkul pinggang Seolhyun dan menariknya merapati dirinya.
             Mereka memberi senyuman antara satu sama lain. "Waa!!" Seolhyun terjerit kecil apabila Luhan mencapai kaki Seolhyun dan mengangkatnya.Seolhyun memegang bahu Luhan agar x jatuh.
             "I jadi gile kat sana selama 2 tahun tanpa U" - Luhan
             "Geulaeseo?" - Seolhyun
             "Sebab tu I dtg ke sini semata mata nak jumpe U" - Luhan
             "Jinjja?" - Seolhyun
              Luhan menganggukkan kepalanya tanda ya. Seolhyun membongkokkan badannya sedikit dan menyatukan kepalanya dengan Luhan. Sesekali bibir mereka bertemu.
              
                          ~THE END~
            

SECRET BETWEEN USWhere stories live. Discover now