Chapter 8

10 0 0
                                    

         Seolhyun membuka matanya. Dahinya mula berkerut. "Atas sape aq tido ni?", itu tanda tanya difikirannya apabila dia terase tangan seseorang di bawah lehernya yg dijadikan bantal dan tangannya di atas badan org tersebut.
          Dia bangun perlahan lahan dan cuba melihat siapa orangnya. Besar matanya kerana terkejut. Belum sempat dia menjerit, mulutnya ditutup. Luhan yg masih mamai cuba membuka matanya. Dia meletakkan jari telunjuknya di bibirnya menyuruh Seolhyun untuk diam.
          Seolhyun mengangguk laju kerana takut di apa2kn oleh lelaki di atasnya. Luhan menggosok gosok matanya. Perlahan lahan dia melepaskan tangannya dri mulut Seolhyun. Dengan pantas Seolhyun bangun dri perbaringan dan turun dri katil. Tetapi, malang x berbau. Kakinya menyangkut pada selimut dan badannya jatuh dahulu sebelum kakinya.
         Luhan menjengah ke arah Seolhyun di bawah yg sedang menggosok gosok tangannya yg kesakitan.
        "Gwaenchanh-a?" - Luhan
        Cepat2 Seolhyun menghesot dirinya supaya jauh dri Luhan. Seolhyun memandang tajam ke arah Luhan. Sesekali dia menjeling di sebelah nya. Gunting yg berdekatan dengannya di capai dan dihalakan ke arah Luhan.
        "Jamkkanman Seolhyun ssi" - Luhan.
        Perlahan lahan Seolhyun bangun dan mendekati Luhan. Luhan menjauhkan dirinya agar tidak di apa2kan.
        "Kau sape? Macm mne kau tau nama aq?" - Seolhyun
         "Naleul" - Luhan
         Berkerut dahi Seolhyun memikirkan lelaki di hadapannya. Luhan turun dri katil dan mencapai rambut palsunya lalu dipakai. Melopong mulut Seolhyun. Gunting yg dipegang terlepas dri tangannya. Dia menuding jarinya ke arah Luhan.
       "Hani? Lee Hani?" - Seolhyun
         Luhan mengangguk laju.
       "Neonun namja ya?" - Seolhyun
       "Biar aq terangkan" - Luhan

• • • • • • • •

        Mereka berdua duduk berdepan. Jarak antara mereka agak jauh. Seolhyun merenung tajam ke arah Luhan sambil berpeluk tubuh. Luhan mengeluh panjang.
        "Mcm ni lah. Aq masuk ke cni sebab mama aq. Aq dri sekolah sebelah. Aq x nk pun masuk cni. Tpi mama aq pakse. Kalau x... " - Luhan
       "Kalau x ape?" - Seolhyun
       "Kalau x... Dia nk masukkan aq ke hospital sakit jiwa" - Luhan
       "Kenapa pulak dia nk masukkan kau dlm hospital sakit jiwa?" - Seolhyun
       "Dia...  Dia ingat aq gay" - Luhan
       Seolhyun menghesot diri nya kebelakang sedikit untuk berjauhan dri Luhan.
        "Im not gay, okay? Tapi aq nk kau janji dengan aq, boleh?" - Luhan
        "Apa dia?" - Seolhyun
        "Kau kene rahsiakan perkara ni. This secret between us" - Luhan
         "Berapa lama aq nk simpan rahsia kau?" - Seolhyun
         "Sampai aq keluar dri sekolah ni" - Luhan
         "Bila kau nak keluar dri sekolah ni?" - Seolhyun
        "Kau ni... Banyak tanya kn? Bila2 lah aq keluar" - Luhan
        Seolhyun masih membatu di situ. Luhan meraup wajahnya kerana dia rasa berbahang akibat malu dengan Seolhyun.
         "Mcm ni lah. Kita bermula dri awal. Saya Luhan" - Luhan
         Luhan menghulurkan tangannya untuk bersalam. Seolhyun hanya memandang tangan Luhan silih ganti.
         "Cepatlah! Tangan aq dh mula sakit" - Luhan
         Akhirnya, dia menyambut salamnya. Luhan tersenyum dan berlalu dri ctu. Anak mata Seolhyun mengekori Luhan hingga lesap di sebalik bilik air. Tiba2 dia teringat tentang pagi tadi. Tangannya terus memeluk badannya seolah olah dia menutupi seluruh badannya.
         "Eotteohge????  Eommaaa!!! Selamatkan anak mama.." - Seolhyun           

SECRET BETWEEN USWhere stories live. Discover now