Chapter 4

10 0 0
                                    

           Seperti pelajar lain, dia pergi ke kelas.  Dia berhenti di hadapan pintu kelasnya yg tertulis 5Diamond. Dia menarik nafas dalam2. Kemudian, dia membuka pintu kelasnya. Dia terpaku seketika setelah apa yg sedang di lihat di hadapan matanya.
             Dia berjalan perlahan lahan ke arah satu meja yg telah diconteng dengan marker berwarna merah dan ada juga spray. Tulisan yg ketara adalah 'pembunuh'. Dia melihat tempat duduknya semalam. Ternyata meja dihadapannya itu adalah miliknya.
             Kemudian, dia memandang ke arah Soo Hyang yg sedang berpeluk tubuh dengan senyum yg x lekang di bibirnya. Dia memejamkan matanya dan menarik nafas panjang. Dia menarik mejanya itu keluar kelas. Luhan yg baru sahaja masuk ke kelas, hanya memerhatikan dri jauh apa yg dilakukan oleh Seolhyun.
            Lama dia termenung ke arah mejanya. Tiba2, ada org menyentuh bahunya dri belakang. Apabila dia menoleh kebelakang..
            "Seonsaengnim" - Seolhyun
            "Ni mesti Soo Hyang kn?" - Mr. Kim
            Seolhyun hanya diam. Dia x menjawab persoalan Mr. Kim. "Kaja!"
Mr. Kim membawa Seolhyun ke stor sekolah. Terdapat banyak meja baru di dlm stor tersebut.
           "Pilih la mana awak suka" - Mr. Kim
           "Nae. Kamsahamnida Seonsaengnim" - Seolhyun
           "Seolhyun!" - Mr. Kim
           "Hurm" - Seolhyun
           "Saya risau dengan awak. Saya tahu masalah awak ni. Tapi saya x dpt nk bantu." - Mr. Kim
           "Gwaenchanh-a. Saya nk selesaikan sendiri" - Seolhyun
           Mr. Kim menganggukkan kepalanya tanda faham. Dia menepuk bahu Seolhyun untuk memberi semangat. Mr. Kim ingin keluar dri stor tersebut, tetapi langkahnya terberhenti.
           "Ouh...Lee Hani" - Mr. Kim
           Seolhyun memandang ke arah Luhan setelah namanya di sebut. Luhan terus pergi ke meja yg dipilih Seolhyun dan mengangkatnya. Seolhyun menahan meja tersebut dri diangkat Luhan.
             "Gwaenchanh-a" - Seolhyun
            Luhan hanya memandang tajam mata Seolhyun. Dia membawa meja tersebut keluar dri stor. Seolhyun mengucapkan terima kasih kepada Mr. Kim sebelum mengikut langkah Luhan.
             Dia menghalang Luhan untuk terus berjalan. Kemudian, dia memberatkan meja yg dibawa Luhan agar Luhan meletakkannya. Setelah Luhan meletakkannya,
             "Kita buat secara adil. U angkat sebelah, I angkat sebelah" - Seolhyun
             Seolhyun senyum gembira kerana ada yg sudi membantu dirinya. Luhan yg memandang wajahnya terus memandang ke arah lain. Mereka berdua mengangkatnya hingga ke kelas.
             Sepanjang kelas, Luhan x dpt memberi perhatian kepada guru yg mengajar. Dia menjeling ke arah Seolhyun di sebelahnya. Seolhyun bermuka serius. X seperti tadi. Kemudian, dia membuang pandangannya ke luar.
             Bibirnya mengukir senyuman apabila terkenang apa yg dilihatnya tdi. Tiba2 sikunya disiku oleh Seolhyun. Dia tersentak dan memandang ke arah Seolhyun. Seolhyun berbisik kepadanya,"Kenapa senyum sorang2?"
               Luhan menuding jarinya kepada diri sendiri. Seolhyun mengangguk dengan bibirnya mengukir senyuman. Luhan terpaku. Seolhyun memetik jarinya. Sekali lagi Luhan tersentak. Cepat2 dia menggeleng kepala dan terus menghadap buku dihadapannya.
             Seolhyun tergelak kecil. Dia senang dengannya walaupun dia x bercakap walaupun sepatah.

SECRET BETWEEN USWhere stories live. Discover now