2

52 3 0
                                    

"Nora fort deg de er her snart!" Ropte mamma og jeg ble enda mer stresset. "Kan du hjelpe meg og bære noe?!!" Ropte jeg litt irritert. Hun kom opp i en fart og jeg tok den andre baggen i hånde og nesten løp ned trappa. All bagarsen jeg skulle ha med. Jeg satte meg utslitt ned på trappa for og vente. Mamma kom ut med den siste bagen og bilen til Ibens familie kom kjørende inn. Jeg gav mamma hade klem og faren til Iben hjalp meg og pakke inn i bilen. Vi skulle på hytta til Iben og hennes familie. Jeg hadde blitt med dit en helg tidligere og det er utrolig fint der og en stor rideskole som vi skal ri på. Jeg gleder meg masse og vi vet ikke me gang h or lenge vi skal være der. Iben har en storebror, som er utrolig kjekk som heter Adrian. Han er to år eldre. Han skal også være med så derfor er det bra de har 7 seter.

"Klar?" Spurte Iben da jeg satte meg bakerst sammen med henne. Jeg nikket og smilte kort. Adrian snakket u mobilen. Han er en sånn typisk snill gutt hjemme, slem gutt på skolen. Han er vel det folk kaller badboy.

Iben har kjøpt inn masse filmer som hun tenkte vi kunne se. De har sånn innlagt greier som går Ann og se film på. Vi lo og hadde det utrolig moro. Filmene var morsomme og nå var det ikke mange timer til vi er fremme.

Vi satt oss for og slappe av litt og Iben sovnet. Da begynte jeg og tenke, tenke på Redbull og Ronja. Mamma hadde kommet opp med en sprø ide om at vi skulle sette for rytter på henne. Jeg hadde virkelig ikke lyst til det for jeg var redd noen skulle gjøre noe med henne så jeg sa jeg kunne ta henne med men det ble ikke mamma med på. Så da ble det enkelte som heter Lone. Håper Ronja har det bra! Jeg sovnet ettervært.

"Da er vi fremme." Sa moren til Iben rolig. Jeg hadde vært våken en god stund nå så hun vekte meg ikke. Men Adrian lå vist og sov. Vi gikk ut av bilen alle sammen og faren til Iben hjalp oss og laste ut all bagarsen. Jeg tok den splitter nye bagen i hånda og den andre litt mindre og gamlere i den andre så tuslet jeg sakte mot døra der moren til Iben holdt på og låse opp døra.

Hytta deres er litt stor, men samtidig koselig og liten. Det er ett bad som er i første etage, ja du hørte rett! To etager:-) kjøkken og stue er sammen satt og det er store vindu som går fra tak til gulv med utsikt rett mor stranda og Hagen deres. På kjøkkenet er det en dør som fører ut til en platting eller hva man skal kalle det med hage møbler og ingen TV på hytta. De har kjøkken øy og greier og en stor sofa. Det er ett soverom nede og det er der foreldrene til Iben sover. Det er en stooor peis som jeg tipper er god og varm og sitte forran nor du er kald og en lang trapp som fører opp. Med en gang du går opp trappa kommer du til en ikke direkte en gang men ett åpent rom/gang kan vi kalle det der det står en soffa og her er det også vindu fra tak til gulv med utsikt mot vannet. Det er også to soverom. Begge med køyesenger og det ene skal Adrian ha og det andre skal jeg og Iben dele på. Så er det et lite lager rom med masse rart inni.

Etter at Iben hadde vist meg rundt i hele hytta satte vi på plass alt av bager og reise ting. Nor vi var ferdige med og sette ting i skap og sånne ting redde jeg på senga. Jeg sov i nederkøya.

2. Galopp Steg I SolnedgangenWhere stories live. Discover now