*Pip*! Jeg skvatt opp øynene og stirret rett på nattbordet. Jeg strakte hånda ut for og ta tak i mobilen som lå der. Jeg snappet den til meg og så at jeg hadde fått Snapchat fra Johanne. Klokka var halv ni. Men er ikke vi på hytta da? Hvordan har jeg nett? Jaja er bare glad jeg har det. Hun sende ett bildet av Ronja: en som savner deg❤️🙌🏼 skrev hundOd. Jeg fikk ett lite stikk i hjertet av savn. Jeg hørte det rørte seg i over køya men ingen var våken. Jeg reiste meg og hentet noen klær i bagen. Så sminket jeg meg litt og børstet håret, mens jeg børstet håret kom moren til Iben inn. "Frokost" sa hun. "Nå alt?!" Sa en sur Iben fra senga. "Ja klokka er halv 11" sa hun og gikk ut igjen. Jeg smilte til Iben som var lys våken nå. "Bare gå ned du jeg kommer straks" sa hun og jeg nikket kort.
Jeg gikk ned og det var bare moren og faren til Iben som satt der. Jeg satte meg ned og så på dem. "De er litt treige så vi kan bare starte" sa hun, altså moren til Iben. Vi spiste en stund før Adrian kom ned trappa. Han kom med rufsete hår som sto til alle kanter og stram hvit t-skorte og en svart Adidas bukse. Han satte seg ved siden av meg da jeg satt på midten og Iben skulle sitte på den andre siden.
Hytta deres var plassert midt mellom stranda og skogen. Det var utrolig fint, det var en stor fin strand og en grei skog man kan gå i. Store plener og gode naboer. Tror det var sånn 6 hytter til sammen her. Dette var den fineste plassen jeg har sett!! Ett lite stykke unna er det en stall der jeg og Iben har fått plass!
"Skal vi gå en tur på stranda?" Spurte Iben. Jeg nikket. Vi tuslet ned gjennom Hagen og ned til stranda. Vi gikk langs vann kanten i stillhet en stund.
"Så snakket ikke du om en gutt som het Joakim? Som kom fra denne plassen? Som du liker?" Spurte jeg nysjerrig og stoppet. "Eh?! Jo bestevennen min her fra heter Joakim og jeg liker han som bestevenn vi har det alltid så morsomt sammen. Han er like gammel som oss og da jeg fortalte han at jeg skulle ha med en veninne ble han super glad! Han elsker og møte nye folk og få nye venner!" Sa hun. Jeg ble sokket! Hvem blir glad nor de hører at jeg skal komme? Jaja. "Hvor er han da?" Spurte jeg. "Han kommer i dag" sa hun og smilte et lurt smil til meg. Jaha!
"Middag!" Ropte moren til Iben fra første etage. Vi gikk ned sammen og satte oss. Det var taco. "Så jenter skal jeg kjøre dere til rideskolen etterpå?" Spurte faren til Iben. "Ja det hadde vært fint" sa Iben.
Vi skiftet til rideklær og satte oss i bilen. Det kriblet i magen av spenning! Jeg gledet meg noe ufattelig!!
•
"Hei jenter dere må være Iben og Nora?" Sa en dame som møtte oss i stall døra. Begge nikket og så seg litt rundt. "Jeg er Laila og jeg eier denne stallen. Jeg er også sjef på stallen og ridelærer! Det kommer ikke så ofte nye elever hit så vi skal prøve og ta dere så godt i mot som mulig. Etter søknaden eller den teksten dere skulle skrive om dere selv har jeg skjønt at begge har lett for og håndtere hester og er ikke så lett skremt av ting." Sa hun. Hun var lang og tynn med langt brunt hår som var satt opp i flette. Hun hadde helt blå øyne som lyste av godhet. "Da tenker jeg at du Nora kan ri fjordingen vår Spirit! Og du Iben kan ri Haflinger hoppa vår Rosalie! Skal vi gå og hilse på dem?" Spurte hun. Vi nikket og fulgte etter henne. Hun hviste oss hvor sal utstyret lå og så kom vi til boksene. "Dette er Rosalie, hun er litt sur blant andre hester da hun er litt gamlere en de andre og har lett for og bli sur. Så har vi Spirit som er vår nyeste store ponni kan vi kalle han. Han er en 6 år gammel fjording hingst men rolig til og være hingst. Han har aldri prøvd seg på noen dame så det skal du ikke være redd for." Sa hun og klappet Spirit på halsen."Så hær er greia. Det er ingen spesielle som pleier og ri disse to hestene så dere får får komme til stallen nor dere vil. Å dere får også være med på timene om det passer seg sånn at dere er her da. Dere skal få en tabell som viser nor og hvor timene foregår! Håper dere koser dere og her er nr mitt så om dere ikke kommer en dag hadde det vært fint om dere sende melding." Sa hun og rakte oss ett ark. Jeg smilte og takket. Da er det bare og gjøre dere litt skjent med hestene så kan dere ri i morgen" sa hun og forsvant.
Vi børstet hestene og leide dem en liten tur før vi satte dem ut på beitet de skulle stå på. Jeg hadde med kameraet som jeg tok noen bilder av dem med. Så kom faren til Iben ig hentet oss.
#
Faren hennes stoppet bilen på den lille parkeringsplassen og vi gikk inn i hytta. Moren til Iben hadde laget litt mat til oss da hun tenkte vi var sultne nor vi kom hjem. Nor vi var ferdigegikk vi opp på den lille stua eller hva jeg skal kalle det. Vi satte oss i sofan med mobilene i hånda og kose klær. (Ja vi hadde byttet klær først).
"Har du nett?" Spurte jeg og smilte. "Ja mamma og pappa sa at det muligens ble morsommere for oss og spesielt Adrian hvis vi tok med nettet hit for vi har sånn du kan ta med." Sa hun. Jeg nikket taknemelig og så ut det store vinduet. Det skal egt være en stor vegg der men det er vindu i stedet. Jeg så på vannet og på sola som skinte. Klokka var halv 8 og det hadde mørket litt men ikke mye. "Gå ut en tur?" Spurte Iben ut av det blå. Jeg nikket og vi gikk ned. Med det samme jeg smatt på joggeskoene fikk jeg en snap. En snap av en gutt i klassen, hm ingen har noengang sendt meg snap eller ingen gutter i så fall....! Jeg åpnet, det var fra Håvard og det sto bare feriekos med bestevenn. Jeg kaller sånne bilder skrytebilde.Vi gikk ut og ned til stranda. Tenk at vi allerede har vært her i ett døgn! Jeg gleder meg virkelig til i morgen nor vi skal ri! Vi gikk langs vannkanten da me klem til Iben ringte. "Det er Joakim!" Sa hun. Hun gliste så bredt at det så ut som om øynene glise samtidig. Jeg var i mine egene tanker og hørte ikke en dritt av hva de sa. "Jo vi er på stranda, kommer du?" Var det eneste jeg hørte.
Jeg brøt mine egene tanker nor jeg så en superkjekk gutt komme gående mot oss. Han hadde blanding av lyst og mørkt hår og grønne øyne. Håret var utrolig! "Heeei!" Nesten ropte Iben. "Hei" sa han litt mer sjenert. De trakk inn i en klem og jeg ble bare stående og se på. Nor de slapp strakte han hånda mot meg. "Joakim" sa han. "Nora" sa jeg.
YOU ARE READING
2. Galopp Steg I Solnedgangen
RandomAdvarsel: må lese første bok før denne❤️ • Nora og hennes tre nye bestevenninner kommer godt overens og liker og ri sammen om kveldene. Det er sommer og ingen skole. Nora og helfor ponnien hennes Ronja får ett sterkere og sterkere forhold og snart v...