9

56 3 1
                                    

"Eh, hei Nora. Hvorfor er du så sint på meg?" Sa stemmen fra den andre enden av mobil samtalen vår. Jeg og Iben var på veg til stallen men Iben hadde sovnet og Adrian hadde ikke nok mot til og si det ansikt til ansikt så han ringte. "Fordi jeg trodde du likte meg så stod du og klinte med Joakim's søster så nå vet du det hade" sa jeg og la på. Det var like før jeg hev mobilen langt fram i bussen men klarte og ta meg sammen i siste sekund.

"Tur i dag også?" Spurte Iben. Jeg smilte Takknemmelig til henne og gav henne en tommel opp. Vi salte opp så fort vi kunne for og få mest mulig tid med hestene.

"Klar?" Spurte jeg da vi begge satt på hestene mens Iben stirret den andre vegen. "Hva ser du på?" Spurte jeg. Hun svarte ikke så jeg skjenklet spirit og fikk han til og gå mot dem. "Sondre og Joakim" mumlet hun.

Vi skjenklet hestene så de gikk bort til dem. "Hei bestfriends hva gjør dere hær?" Spurte Iben. "Eh, jeg skal prøve en hest som er til salgs og hvis den er bra så skal mamma og pappa kjøpe den til meg" sa han og gliste av stolt het. "Gratulerer" sa jeg og smilte til han.

"Så hvordan gikk det med prøve ridningen?" Spurte jeg der vi alle fire satt rund spisebordet på hytta til Iben. Foreldrene til Iben og broren som jeg helst ikke vil tenke på var borte. Det foss regnet ute, noe som gjorde det hele litt koselig. "Jo da det gikk som det gikk." Sa han og smilte. "Blir det noe kjøp?" Spurte Iben. Han minsket smilet litt og sa: "nei tror ikke det. Jeg tror at jeg skal fortsette og lete til jeg finner den rette for meg selv om det er vanskelig!" Sa han og så ned på fatet sitt med taco.

Etter middagen gikk vi opp for og se på film i den der "stua". Vi slang oss ned i sofan. "Jeg henter PC'en" sa Iben og gikk sakte ned trappa. "Jeg går på do" sa Joakim og gikk ned han også. Det ble helt stilt en liten stund.
"Du Nora. Jeg vet at vi har blitt godt skjent og jeg liker deg virkelig godt." Sa han og tok hånden min. Jeg så han i øynene. Mente han dette. "Nora, jeg liker deg virkelig godt!" Sa han og lente jeg fram, jeg gjorde det samme. Alt skjedde i sakte film men før vi traff værandre kom Iben og Joakim opp.

Jeg ble så flau da de kom at jeg sikkert var rød fra topp til tå. Jeg må tenke etter. Liker jeg han egentlig? Ja det er jo en selv følge! Adrian kysset jo en annen. Jeg satt der og stirret ut i luften fortsatt ved siden av Sondre. Iben skrudde på filmen.

Jeg kjente jeg begynte og bli trett så jeg la hodet mitt på brystet/arm kroken til Sondre. Han så søtt ned på meg og la armen beskyttende rundt meg så kysset han meg i pannen. "Uuuuuu, se på dere da!" Sa Joakim. "Kutt ut da bro!" Sa Sondre og lo en kort latter. Joakim og Iben begynne plutselig og kline, mye. Jeg syntes rett og slett dette var veldig kvalmt og se på så jeg reiste meg og gikk ned. Jeg satte meg i sofan for og tenke. Prisen brant og det stod stearin lys på bordet. Etter noen minutter kom Sondre også. Han satte seg ved siden av meg. "Hva er galt?" Spurte han. "Ingebring jeg bare gidder ikke sitte og se på dem" sa jeg og lo. "Jeg kjønner, du er sjalu" sa han litt ertende. "Eh, nei ikke på den måten nei." Sa jeg bare og så en annen veg. "Jeg mente att du også vil bli kysset" sa han ertende igjen. Jeg snudde hodet mot han så kysset vi. Tusen kriblingen for gjennom hele kroppen.

"Frokost!" Ropte faren til Iben fra første etage. Jeg reiste meg og kledde på meg, børstet håret, sminket meg og satt mobilen på lading. Så gikk jeg ned for frokost. Iben kom i natt klær, bustete hår og halv åpne øyne. "Jenter, vi beklager men stallen har stengt i dag" sa faren til Iben. Moren til Iben og Adrian var borte. "Hvor er mamma og Adrian?" Spurte Iben. "Butikken." Sa han.

I dag var det vind stilt og kok varmt. Jeg og Iben gikk opp på rommet vårt igjen. "Skal vi spørre Joakim og Sondre om de blir med og bader?" Spurte Iben. Det var en flott ide. "Ja så klart!" Sa jeg og smilte. Iben ringte til Joakim.

"Ja de blir med. Vi møter dem om ett kvarter." Sa hun og fant fram bikini og gikk for og skifte. Jeg skiftet til bikini på rommet vårt. Sondre kom plutselig inn på rommet vårt. "Hei søta, klar eller?" Spurte han og så søtt må meg. Jeg nikket. Jeg hadde faktisk klart og pakke med meg en håndduk og noen jordbær.

Vi gikk sammen ned til stranda. Det var litt vind så jeg var glad jeg hadde klær utpå bikinien noe alle de andre også hadde. Vi la hånddukene på stranda og begynte og kle av oss så vi stod i badekar. Jeg klarte ikke slutte og stirre på Sondre han var bare så søt. "Slutt nå før du sikler" sa Iben og dultet borti meg med skuldra. Haha, så morsomt!

Vi hoppet ut i det varme vannet og leke sloss litt. Det var morsomt. Nor vi ble slitne så gikk Iben og Joakim opp for og sole seg mens vi fortsatt var i vannet. Vi bare stod dær. "Vet du, jeg er utrolig glad for at vi ble kjent og jeg liker deg så utrolig godt" sa han og la håret mitt bak øret. Han kom litt nærmere. "Du er perfekt!" Sa jeg. Men jeg ble med en gang flau. "Sier universets mest perfekte jente?" Sa han ertende. "Ja men du er det!" Sa jeg og smilte uten og bryte den perfekte blikk kontakten vi hadde.

Sondre lente seg fram og kysset meg. Jeg kysset tilbake og der har vi ett perfekt øyeblikk! Han brøt kysset og løftet meg opp. Jeg lo, masse! Det var utrolig gøy. Nå lå jeg i armene hans og han kysset meg. Det var det mest perfekte øyeblikket i hele mitt liv!

2. Galopp Steg I SolnedgangenWhere stories live. Discover now