4

51 3 1
                                    

"Jenter!! Opp og stå det har skjedd noe!" Den stressende og rosende stemmen til moren til Iben vekte meg fra drømmen om meg og Adrian, vi skulle til og kysse. Irritert satte jeg meg opp i senga og så mot døra. Hun hadde gått. Jeg kledde på meg og Iben hakk i hæl. Begge var bekymret. Vi nesten løp ned til stua der moren og faren til Iben satt og diskuterte. Moren hennes nikket og fikk øye på oss. "Jenter, bestemoren til Iben dere vet de som bor en time unna har falt og brukket beinet og en arm så vi må dra på sykehuset men det er bare lov og ha med tre da hun trenger hvile og hun har ett lite rom." Sa hun. Iben så veldig bekymret ut. Jeg så meg rundt, ingen Adrian noen plass.
"Nora går det bra om du og Adrian er alene i noen timer?" Spurte faren til Iben.
"Jaja. Så klart det er! Ikke tenk på meg!" Sa jeg på en munter måte. "Flott, Adrian ligger fortsatt og sover men han vet ar dere to skal være alene og hvorfor vi drar, lag dere bare frokost og gjør som du vil! Lat som om du er hjemme og det står noen jordbær i kjøleskapet som du må forskyve seg med. Iben vi kjøper mat på veien." Sa hun litt stresset jeg nikket.

Jeg stod i vinduet og så på at de kjørte bort så gikk jeg opp på rommet vårt og hentet en dongeri shorts og en fin overdel. Jeg tok med ett håndkle som jeg hadde pakket ned i bagen og toalett mappen der jeg har sminke og hårbørste osv...! Jeg gikk ned på badet og låste så kledde jeg av meg klærne og gikk i Dursjen. Nor jeg var ferdig tørket jeg meg, sminket meg, tørket håret ekstra godt og børstet det så hang jeg opp handlende og gikk ut. Håret var fortsatt litt vått men det får duge. Jeg gikk på kjøkkenet og smurte meg litt mat. Mens jeg åt satt jeg på mobilen. Jeg gikk på instagram. Ikke på hestebrukeren men på den vanlige, hovedbrukeren min. Jeg la merke til at Adrian hadde begynt og følge meg. Jeg hadde følget han lenge men han har visst ikke giddet og følge meg tilbake før nå! Jeg ryddet etter meg og satte meg i sofan. Jeg så en film og satt mobilen på lading. Alt var så stille. Jeg tok med meg mobilen opp på den der "stua" i andre etage og satt mobilen på lading der i stedet. Så hentet jeg datan og så litt på finn.no osv. Jeg satte fra meg datan og bare så ut vinduet. Da en dør bak meg ble åpnet og nor jeg snudde meg sto Adrian der. "God morgen!" Sa han med hes stemme. "God morgen!" Sa jeg muntert. Han kom faktisk bort og satte seg i sofan ikke så nert men det var værtfall i sofan.

"Så hva skal vi finne på? Vi er jo alene og kan gjøre så si hva vi vil, bli bedre kjent?" Spurte han. Jeg tittet på han. Han gliste og jeg ble usikker på om han mente det eller ikke. Jeg nikket. Jeg kjente jeg ble varm innvendig. "Så hva liker du og gjøre på fritiden?" Spurte han. "Eh, hester og venner og litt fotball men jeg er dålig i fotballg så går vel mest i hest da" sa jeg og lo en kort latter. "Nei da du er sikkert drit god! Jeg liker og kjøre cross og litt fotball" sa han og klappet meg på skuldra. Jeg nikket og smilte til han. Vi snakket lenge og jeg fant ut at han ikke var så slem som alle trodde. På innsiden av badboy er det en kul gutt som liker og være med familien sin! Jeg følte jeg kjente han bedre men så måtte han spise og ordne seg. Jeg var varm og det kriblet i magen.

Jeg gikk på rommet og hentet meg ett pledd så gikk jeg ned, Andrian var visst i dusjen. Jeg gikk i kjøleskapet og hentet noen jordbær og la dem i en skål. Så drysset jeg sukker på dem og litt vanilje saus og så gikk jeg ut på terrassen men skjea i hånda. Jeg satte meg i en hage stol. Det var full sol og varmt ute. Det var ett kjæreste par ute på stranda. De drev og kysset og flørtet.  Jeg satte meg godt til rette og tastet inn koden på telefonen og satte meg til og lese på den. Det blåste litt ute mens jeg spiste opp godsakene. Lurer på hvorfor Adrian plutselig viste interesse.

Jeg ble litt kald så jeg gikk inn for og hente jakken min. Jeg så den henge ute i gangen så jeg gikk for og hente den. Da jeg la hånden på den kjente jeg en hånd oppå min. Jeg snudde meg litt Og så rett inn i de nydelige øynene til Adrian. Jeg sperret opp øynene og hjertet hoppet opp i halsen. Jeg druknet i øynene hans. Han brøt tankene mine. "La meg" sa han lavt og stille. Jeg klarte og få ett smil fram. Han hektet jakken min av knaggen og hang den over skuldrene mine.
"Takk!" Sa jeg og smilte til han. Han smilte tilbake. Vi sto sånn en stund. Så værandre dypt i øynene. En skarp lyd fikk meg til og skvette og komme til meg selv. Det var Iben og foreldrene som kom. Jeg ble rød i ansiktet og Adrian forsvant. Iben så bare rart på meg og himlet med øynene før hun tok av seg skone og gikk inn.

2. Galopp Steg I SolnedgangenWhere stories live. Discover now