6

52 3 1
                                    

Vi våknet tidlig denne morgenen for og dra til stallen. Alt gikk så fort i dag.

"De kommer om 5 min sa han." Fortalte Iben. Jeg så forventningsfullt mot veien der man kommer når man skal gå ned til stranda. Vi satt rundt bålet vi satt rundt i går.

Etter en stund kom Joakim og en driiiiit kjekk gutt gående. Han hadde brunt hår og brune øyne. Jeg tror jeg siklet litt men så kom jeg til meg selv. Jeg og Iben hadde kun skrittet en liten tur med hestene i dag og avtalte og dra dit senere.

"Sondre" sa han og tok hånden min.
"Nora" sa jeg og smilte. Hele han var bare så perfekt. Hånden var glatt og myk. "Så da etterlater vi dere hær så går vi" sa Joakim og tok Iben med seg.

"Så har du noen anelse om hva de to planlegger?" Spurte han med den blandede stemmen av lys og mørk. Jeg ristet på hodet og tvang fram et smil.
"Så du kommer fra byen?" Spurte jeg.
"Eh, nei jeg kommer faktisk fra en gård. Mamma holder på med hest så jeg har hatt min egen araber hingst" sa han. "Har du eller har du hatt?" Spurte jeg nysjerrig. "Har hatt" sa han og så ned i bakken. "Åh, jeg beklager" sa jeg og la hånden min på ryggen hans.
"Han het Aslan og var en nydelig stor brun araber hingst. Vi red lange turer, hoppet og dro på konkuranser sammen. Jeg elsket han. Men så fikk han en alvorlig hjerte sykdom som stadig gikk over til avliving" sa han. Tårene kom og jeg klemte han. "Jeg vet hvordan det er." Sa jeg. Han nikket og strøk bort tårene. "Jeg låvte meg selv og ikke gråte foran deg" sa han strengt rettet mot seg selv. "Åh, helt erlig liker jeg gutter som feller noen tårer inni mellom." Sa jeg og strøk han på ryggen.
Han smilte til meg. "Takk!" Sa han.

Etter en stund med snakking om hester ble det kaldt så vi gikk til hytta han sov i. Det var bare søsteren til Joakim hjemme så vi gikk i kjelleren. Det var varmt og godt. Vi dumpet ned i sofan. Det var mørkt ute og mørkt inne. Det var kun noen små lys fra en eller annen lampe.mdet var en stund med stillhet.

"Så, Hehe har du noen gang hatt en kjæreste?" Spurte han. Jeg ble nesten litt overrasket. "Ehm, ja jeg hadde det i 3 klasse og en i fjor men ingen fungerte. Hva med deg?" Spurte jeg. Litt flau over meg selv. "Ja jeg hadde også i fjor en gang men hun var utro. Så jeg har ikke likt noen siden" sa han. "Jeg har ikke likt noen før nå, jeg har blitt forelsket i..." Lengere kom han ikke før døra gikk opp og Iben og Joakim kom stormende inn. Jeg ble irritert for jeg er ganske sikker på at det var meg. Jeg stirret vantronpå dem. "Hva skjer hær da?" Spurte Joakim og blunket. "Ins!" Sa Sondre bare.
Jeg og Iben sa hade til guttene og så gikk vi til hytta. Vi kom presis til kveldsmat.

2. Galopp Steg I SolnedgangenWhere stories live. Discover now