5

53 3 0
                                    

"Du Nora, før du sovner, hva holdt du og Adrian egt på med nor vi kom hjem tidligere i dag?" Spurte en trøtt Iben. Jeg smilte. "Vet ikke helt selv. Så værandre i øynene eller noe sånt." Svart jeg bare. "Jaaaa helt sikkert." Sa hun og snudde seg andre vei og slukket lyset. Det hadde vært en rar dag. Vi hadde ikke en gang spist middag eller vært i stallen. Jeg er usikker på hvorfor men la gå. Etter en stund med tenking så ble det svart og jeg falt inn i drømme land!

Jeg satt på Ronja, vi galopperte over en stor gress eng. Alt skjedde i sakte film. Jeg satt perfekt og dumpet ikke opp eller ned i det hele tatt. Jeg satt som klistret noe som var rart for vi red uten noe som helst utstyr. Jeg hadde på hvit sommer kjole som var veldig lang. Den flagret bak meg. Jeg var barfot og det eneste annet enn kjolen jeg hadde på var en blomster krans rundt hodet.
Vi nærmet oss slutten på jordet der vi kommer ned til stranden, vi galopperte langs vann kanten og himmelen var rosa. Alt var perfekt, helt til.

"Nora, Nora du måååå våkne nå!" Sa en stemme som var høylytt. Jeg åpnet fortvilet øynene opp. Jeg stirret rett i øynene på Iben. " vi skal til stallen" sa hun og smilte. "Ugh, så tidlig." Sa jeg klagende. "Jepp, beklager frøken skal ha alt som jeg vil" sa hun litt tullete. Jeg sto omsider opp og tok på meg hesteklærne mine. Iben gliste av glede. Jeg så på henne at hun gledet seg. Tankene fløt omsider over til drømmen jeg hadde hatt i natt....jeg har hatt den ofte nå, betyr det at jeg syns livet er alt for perfekt? I så fall så savner jeg Ronja mye. "Nora, vi må dra nå! Vi må rekke bussen som går om ti" sa Iben. Hun brøt drømmene mine og jeg føk ut i en fart. Vi nærmest løp ned til bussholdeplassen. Bussen var der alt.

"Nei stopp joakimmm, sttttop!" Ropte Iben latter kvalt. Joakim og Iben satt og flørtet men de var ikke klar over det selv. Jeg satt på mobilen og så på bilder av Adrian. Haha, no life:-( vi satt rundt ett bål på stranda. Det var utrolig koselig.

"Eh, Nora og Iben. I morgen kommer Sondre. Han er kompisen min for deg Nora som aldri har møtt han før. Han skal være hær sammen med oss en god stund." Sa Joakim og så litt alvorlig ut. Iben og Joakim møtte blikkene til værandre. "Skal vi fortelle henne det?" Spurte Iben. Joakim nikket. Jeg så opp fra mobilen og stirret ut i luften forran den. Hva er det de sjuler? De vekslet blikk og så så de på meg.

"Jo, Eh....vi er liksom kjærester" sa Joakim. Jeg sprakk ut i latter!
"Hvass?" Spurte Iben litt fornærmet.
"Det kom ikke som en overraskelse" sa jeg bare og duppet hodet ned i mobilen igjen. "Men haka med det hele er at i morgen tenkte vi og gjøre noe morsomt sammen og i kveld kommer Sondre. Han kjenner ikke så mange her utenom meg og familien min og litt Iben også da så vi tenkte at dere kunne bli litt kjent mens vi dro på kino nede i byen?"sa Joakim. Jeg så rart på han.
"Mener du som en date?" Spurte jeg sint. Ikke så veldig men sånn at man kunne høre jeg ikke var enig! Halo jeg liker jo Adrian folkens!
"Neinei! Bare så han har noen og være med mens vi er borte!" Sa Iben og smilte. Jeg trakk på skuldrene og sa meg enig.

2. Galopp Steg I SolnedgangenWhere stories live. Discover now