LYKTH 2 : 12

389 46 0
                                    

-SKIP-

*Di Rumah*

[V P.O.V]

Sudah berbulan aku tidak melayan Hyojae. Hyojae selalu menanya aku soalan yg sama seperti

'Oppa, wae oppa tak lyn saya?'

'Oppa dh ada yeoja lain ke tanpa pengetahuan saya?'

'Oppa dh tak sayang saya lagi ke? Sampai hati oppa.'

Soalan itu lah yg aku selalu dngr yg kluar dari mulutnya. Namun aku selalu melarikan diri tanpa menjawab soalannya.

Aku membuka laci yg bersebelahan di tepi katil. Setelah lama aku mencari, masih belum jumpa botol kecil itu.

"Mana pula perginya ubat tu? Maybe dh hbs kot...." Duga aku.

Lantas aku kluar dari bilik lalu menuju ke arah rumah tamu untuk mengambil kunci kereta.

"Tae nak pergi mana?" Soal Tuan Kim sambil membaca surat khabar.

"Tae nak beli ubat, Appa. Ubat Tae dh habis." Terang aku. Aku melihat Tuan Kim mengangguk kepala tanda benar aku pergi. Tanpa melengahkan masa terus aku kluar dari rumah lalu menuju ke garaj dimana terletaknya kereta aku.

[Jungkook P.O.V]

*Di Dalam Kelas*

Hanya aku sorang sahaja yg masih berada di kelas. Banyak pelajar lain sudah pulang ke rumah. Aku kena denda untuk membersihkan kelas yg kelihatan mcm sarang tikus. Bertaburan kertas yg renyuk di setiap bawah meja. Tingkap berdebu. Meja tak tersusun. Papan hitam conteng sana sini yg dibuat oleh budak nakal. Aku berterima kasih sangat kpd Jhope dan Namjoon hyung sebab conteng papan hitam. Memang sengaja buat aku bnyk kerja!!!.

Aku di denda oleh Mr. Daesung kerana aku tidak menyiapkan kerja sklh.

Sebenarnya aku sudah menyiapkannya tetapi tertinggal di dlm bilik aku. Aku terlupa membawanya tadi.

"Macam manalah aku boleh lupa bawa tadi!!! Haiishhh!!!" Aku mengusutkan rambut aku. Aku menyapu sampah setiap meja sampai bersih. Aku menyusun meja mengikut keadaan yg asal.

Aku melihat meja das V kelihatan sampah yg bertabur dan berselerak berbanding meja aku dan Jimin. Memandangkan aku baik hati, aku mengemas meja V yg berselerak. Sewaktu aku mengemas, tiba2 kelihatan botol kecil jatuh dari meja V. Aku mengambil botol kecil itu dngn tatapan hairan.

"Apa benda ni?"

"Analgesik medication?(author main entam je) Ubat tahan sakit?" Aku membaca nama ubat yg tertera di botol itu. Nama pesakit turut aku periksa.

KIM TAEHYUNG.

Sah! Itu nama V hyung. Tangan aku mulai terketar-ketar. Muka aku mula kelihatan pucat.

Patutlah V hyung lain mcm je.

Aku terus teringat sesuatu...........tentang V.

-FLASHBACK-

"Hyung! Hyung makan apa tu?" Aku mendekati V. Segera V sorokkan botol ubat dibelakangnya.

"Takde apa apa...." Balas V.

"Hmmm? Takde apa apa? Geotjitmal.....Kookie dari tadi nampak hyung makan sesuatu....mcm...ubat....yeke? Sbb hyung minum air mineral ni." Kata aku sambil menunjuk air mineral di atas meja belajar V.

"Hurmm.....aku ma....makan ubat tadi.....hmmm....u...ubat hurm....panadol! Hah panadol." Dalih V. Aku memandang V dengan perasaan curiga.

+++++++++++++++++++++

"Aku....tak suka share masalah aku dngn orang lain. Mianhae. Aku jenis yg suka pendam perasaan sendiri. Hope kau tak terasa." V tersenyum memandang wajah aku. Aku angguk tanda faham.

+++++++++++++++++++++

"Andai kata aku akan tinggalkan korang jauh drpd aku, kau kisah tak?" Aku menoleh ke arah V. Ditunjal perlahan dahi V.

-END FLASHBACK-

Botol itu terjatuh dari tangan aku. Dan perkara negatif mulai menerjah fikiran aku.

"Takkan V hyung sakit?" Terus aku berlari keluar dari kelas. Sebelum aku kluar sempat aku mengambil botol itu lalu menyimpan di dlm poket sluar aku.

'V hyung! Boleh kita jumpa? Ada hal penting kookie nak bincang dngn hyung.' - Jungkook

Aku menghantar mesej kpd V. Aku menunggu mesej balas dari V namun V tidak membalasnya. Terus aku teringat tentang hospital yg pernah V kunjungi.

Lantas aku memecut laju ke arah hospital setelah aku masuk dlm kereta. Nasib baik aku bawa kereta ke sklh.

*Hospital Seoul*

Aku berlari di sekeliling bangunan hospital untuk mencari V. Sesetengah org melihat aku dlm keadaan pelik tapi aku hanya membiarkn sahaja yg penting aku ingin meminta kepastian drpd V.

Mata aku mula tertumpu susuk tubuh badan yg sdg mengambil ubat dkt kaunter. Pantas aku pergi ke situ.

"Hyung!!" Jerkah aku. Kelihatan dia terkejut akibat sengahan aku tadi.

Kelihatan dia cepat2 menyimpan plastik warna putih yg berada dlm genggaman nya.

"Ah...kookie buat apa dkt sini?" Soal V terketar.

"Sepatutnya kookie tanya soalan mcm tu." Tanya aku berbalas soalan.

"Hyung apa ni?" Aku mengeluarkan botol ubat dri poket sluar ku.

















#Omo....omo.... Apa yg akan terjadi? Tunggu chapter seterusnya... Yeah bts comeback dngn lagu Fire!!! Rasa nak bakar org jk. Hihihi.... Omo Jungkook Oppa why you so handsome and cute. Kalau boleh nak je author cubit pipi dia sampai tembam mcm Jimin. Nasib baik dia jauh dari author kalau tak......tak tahu lah. BTW BTS Fighting!!!! I'am always support you guys... Fire!!!

[C] Love You Kim Taehyung 2 (Malay)Where stories live. Discover now