TEPAT sebelas setengah pagi Shaa akan berangkat ke Korea semula. Sebuah bagasi telah tersedia diletakkan di ruang tamu.
Mummy melontarkan senyumannya kepada Shaa.
'Cantik anak dara aku sorang ni,' omel Tengku Faizah.
" Assalamualaikum, myy. Morning. Breakfast apa harini? Wow. Marvellous. Nasi lemak ayam berempah. It's my favourite. Nak makan dululah," luah Shaa.
Matanya hanya memandang kearah ayam berempah yang terhidang di atas meja.
" Mana daddy ?" soal Shaa sambil menjamah sesuap nasi ke dalam mulutnya.
" Tengah siap-siap lah tu. Cepat Shaa nanti hang terlepas pulak flight. Makan dulu. Mummy nak panggil Pak Qassim angkat bagasi hang letak dalam kereta," kata mummynya.
Sejak balik ke Malaysia 3bulan yang lepas, inilah kali pertama dia dapat merasa makanan tradisi negara ini.
Usai mengisi perut, Shaa mengatur langkah ke ruang tamu untuk mengambil handbag.
Kelihatan Pak Qassim telah menunggu kehadirannya untuk bertolak ke KLIA.
Shaa perlahan-lahan mengatur langkah ke arah kereta BMW Series 4 miliknya. Pak Qassim sedia menanti pada daun pintu belakang.
Enjin kereta telah sedia dipanaskan.
Mummy dan daddy sedia menanti untuk mengucapkan selamat tinggal.
" Jaga diri kat tempat orang. Jangan tinggal solat," nasihat mummy.
Shaa hanya mengangguk. Sambil menyalami tangan mummynya lalu mencium kedua-dua belah pipi mummy.
" Handle meeting tu elok-elok. Its important business between my friend and I. Have you finished the proposal?" soal Syed Zakaria.
" Dah. Jangan risau Shaa akan cuba lakukan yang terbaik. Doakan Shaa selamat pergi dan selamat sampai. Okay. I'm run of time. I have to go. See you 2weeks from now," kata Shaa lalu menundukkan badannya untuk menyalami daddynya.
Syed Zakaria hanya menepuk-nepuk belakang badan anak perempuannya.
Shaa masuk ke dalam kereta BMW miliknya. Pak Qassim menekan hon menandakan mereka akan beredar.
Syed Zakaria dan Tengku Faizah melambaikan-lambaikan tangan mereka ke arah Shaa.
Air mata Tengku Faizah tidak mampu dibendung lagi. Setitik demi setitik air mata jatuh daripada kelopak matanya.
Berat hatinya melepaskan anak perempuannya pergi.
Deruman kereta semakin hilang dari pendengaran mereka berdua.
Kebetulan Syed Zakaria mengambil cuti untuk berehat di rumah. Tidaklah Tengku Faizah terlalu sunyi tanpa Shaa.
Adam Idrus pula telah berangkat ke Johor semalam untuk menguruskan projek di sana.
YOU ARE READING
Hey ! Si Pencuri Hati
RomanceSHAA bersahabat baik dengan Shila seorang gadis kampung yang ingin mencapai cita-cita. Shaa dan Shila telah melanjutkan pelajaran mereka di rantau orang. Shaa telah melalui detik-detik yang sukar ketika berada di sana. Shaa juga mempunyai abang kemb...