Namjoon Plan

732 53 1
                                    

Pada waktu malam ..

YoonCheol memakai tuxedo berwarna hitam dan membetul kan tali leher nya . Dia mendapat kan baju itu daripada almari appa nya sendiri . Selepas memakai baju itu , dia dapat menghidu bau badan Tn. Shin seperti baru lepas di guna kan kemarin . Walaupun begitu , YoonCheol menahan daripada menangis dan tetap kuat untuk hadapi nya .

YoonCheol: appa .. *senyum*

Tidak lama kemudian , Hoshi pun masuk sambil tersenyum .

Hoshi: dah siap ?

YoonCheol: *gulp* *ckp dlm hti* hensem pulak nerd nie pakai tuxedo . Haishh .

Hoshi: jom turun ..

YoonCheol: uhm ..

Di bawah , YoonCheol boleh nampak S.coups sedang menyandar ke dinding . YoonCheol tanpa menghirau kan S.coups terus masuk ke kereta Hoshi dan duduk di belakang .

S.coups: mana anak perempuan guru disiplin huh ?

Hoshi: -_-' bercuti kot ?

S.coups: ai goo .. aq nak sangat tengok dia .

Hoshi: daripada koe fikir tentang tu baik kita ke sekolah *masuk kereta*

♡♡♡♡♡♡

Di sekolah ~

YoonCheol menunggu Joon di luar gate sekolah . Telah ramai pelajar yang masuk tetapi dia tetap menunggu . Tidak lama kemudian , YoonCheol bertembung dengan bts yang baru sahaja sampai .

YoonCheol: *buat tak tahu*

V: koe tunggu sapa ?

YoonCheol: noona aq ..

V: *diam*

Jin: jom masuk

Mereka semua pun masuk kecuali Namjoon yang masih berdiri di situ .

YoonCheol: apa koe nak ?

Namjoon: ingat deal kita . Just this time . Kalau bukan sebab aq syg V aq takkan buat *jalan ke depan*

YoonCheol: aq tau lah fikir aq nie gila ke hilang ingatan tak tahu apa" -_-'

Tidak lama kemudian , Joon pun sampai . Joon memakai dress berwarna putih paras lutut dan rambut di biar kan .

YoonCheol: *senyum* kyeopta ~

Joon: gomawo Yoon-ah .. jom masuk ?

YoonCheol: jom *pegang tangan Joon*

Di dalam dewan ~

Dewan itu di penuhi dengan belon yang berbentuk hati dan di penuhi dengan warna merah dan pink . Banyak orang masuk secara berpasangan dan ada juga yang sendirian ~

YoonCheol: seriously ? Event apa macam nie ? -_-' ... serba pink

Joon: biasa lah tu ~ jom duduk .

Mereka berdua pergi duduk di meja yang kosong . Tiba" YoonCheol teringat apa yang dia bersama Namjoon rancang kan kemarin .

Flashback ~

Namjoon: aq nak buat deal ..

YoonCheol: wait .. deal ?

Namjoon: uhmm .. today we have event at school right ?

YoonCheol: aq tahu *menyandar ke dinding*

Namjoon: aq nak bagi peluang kepada koe pilih antara dua .

YoonCheol: pilihan apa ye ?

Namjoon: first , esok aq akan malu kan Joon di hadapan orang ramai sebab aq suka tengok dia menderita apa lgi kalau koe *smirk*

YoonCheol: neol mitcheosso ?!

Namjoon: aq memang gila .. sebab dah jatuh cinta dengan orang yang hati dia keras macam batu .. and aq rasa aq memang tak layak untuk di cintai kalau wanita pilihan aq tu bukan pilih aq ..

YoonCheol: *sentap* jadi , pilihan kedua ?

Namjoon: malam nie aq cuba nak jadi lelaki yang penyayang .. aq akan satu kan V dan Joon dan itu memerlukan bantuan koe *senyum palsu* walaupun aq masih simpan harapan bahwa Joon terima aq , tapi aq tahu itu sia" sebab apa yang telah aq buat selama nie dengan dia .

YoonCheol: koe serious ly nak buat macam tu ?

Namjoon: koe cakap macam tu sebab tak percaya kan aq kan ? Haha .. but just choose your choice ..

YoonCheol: kenapa koe tiba" baik sangat nak satu kan V dengan noona aq hah ?

Namjoon: aq nak V lupa kan perempuan tak guna yang hanya nak kikis harta tu je . Perempuan tu dah mati tapi V tetap sebut nama dia hari" naik muak aq dengar .

YoonCheol: jadi hati V tak buka lah sebab perempuan tu ?

Namjoon: yup , dia percaya sangat dengan yeoja tu . Tapi bagus lah dia buka hati dia lagi untuk Joon .

YoonCheol: aq tolong but .. jangan cuba nak sentuh noona aq

Namjoon: arasso . Nanti kita berbincang kat phone je lah , rehat dah tamat *pergi*

YoonCheol: budget cool je tahu dia nie -_-' .

End flashback ~

YoonCheol: aq harap mamat berok tu tepati janji dia *ckp pelan*

Joon: Yoon cakap apa ?

YoonCheol: aniyoo ..

Tidak lama kemudian , seorang namja datang ke arah mereka lalu memberikan kad kepada YoonCheol . Setelah itu , namja itu pun pergi .

YoonCheol: *buka kad* eoh ?

' meet me at the big tree in the school before 10 p.m . I'll be waiting '

YoonCheol: noona . Sekarang jam berapa ?

Joon: *tengok jam* baru jam 8 . Wae ? Nak balik dah ke ?

YoonCheol: tak de lah . Saja je tanya *ckp dlm hti* sapa lah hantar nie ? Nama pun tak da .

-tbc-

The Handsome Girl Where stories live. Discover now