Welkom in Livs coverboek, waar geen wonderen gebeuren, maar wel covers en andere graphics te vinden zijn - eeuwenoude, maar ook wat recentere.
*
Er is geen special op dit moment.
*
E E N K O R T E R O N D L E I D I N G
Er zijn vijf soorten hoofdstukken te vinden in dit coverboek:
- V O O R B E E L D : het grootste gedeelte van dit boek is op dit moment gewijd aan voorbeelden. Ooit waren dit de covers/andere graphics die je kon aanvragen, maar dankzij een computercrash is dit niet meer het geval. Aan te vragen graphics vind je nu onder de naam 'premade'.
- A A N V R A A G : hier vind je de covers/andere graphics die ik speciaal voor iemand gemaakt heb of premades die ik heb aangepast.
- P R E M A D E : als een van de graphics die als premade zijn bestempeld je bevalt, dan kan je deze aanvragen. Hoe dat moet, zie je onder het kopje 'P R E M A D E S A A N V R A G E N'.
- I N S P I R A T I E : in deze hoofdstukken laat ik zien welke ontwerpen mij hebben geïnspireerd.
- S P E C I A L : dit zijn heel speciale hoofdstukken met een speciale aanbieding - meer hierover onder het kopje 'S P E C I A L S'
*
P R E M A D E S A A N V R A G E N
Wil je een premade aanvragen, volg dan dit stappenplan:
》Volg mij. (Mijn inbox staat op 'alleen volgers', dus anders zie ik je bericht niet eens.)
》Stuur me een privébericht.
》Vertel daarin:
- de naam van de premade
- de titel die je op de cover wil/de tekst die je op de graphic wil
- eventueel een ondertitel
- welke auteursnaam er op de voorbeeldcover moet komen
- een korte samenvatting van het verhaal.
- eventueel kleine veranderingen zoals kleur/lettertype/iets toevoegen/weghalen/...
- wat je verder nog te melden hebt.
》Wacht op een antwoord van mij.
》Lees het antwoord.
》Ben blij dat ik gereageerd heb.
》Stuur een lief bericht terug.
Enzovoorts...Zodra een premade is aangevraagd, is hij niet meer aan te vragen.
*
G E W O O N A A N V R A G E N
Aanvragen voor graphics die géén premade zijn (en die ik dus speciaal voor je maak) accepteer ik niet. Gelukkig zijn er een paar uitzonderingen:
Je kunt nog gewoon aanvragen als...
- ...ik je volg. Dat betekent dat ik je schrijfsels/andere maaksels bewonder en/of dat je een Wattpadmaatje bent en ik dus graag een cover/andere graphic voor je maak MAAR dit betekent niet dat ik er altijd tijd voor heb en het nog steeds ontzéttend lang kan gaan duren. So be patient.
- ...je een cover wil aanvragen voor een verhaal dat het vervolg is op het verhaal waar ik al een cover voor heb gemaakt. (Oeh, dit is een moeilijke zin...) Duidelijker: heb je een cover nodig voor het vervolg op een verhaal waarvan ik de cover heb gemaakt, dan kan je me die gewoon vragen. MAAR hetzelfde, wees geduldig.
- ...er een speciale aanbieding is! Oftewel, een special!
*
S P E C I A L S
Een special betekent dat je in een bepaalde tijdsperiode (één dag/ één week/...) een specifieke graphic kunt aanvragen, bijvoorbeeld op basis van:
- Type graphic: cover/icon (voor profielfoto)/banner/kaart/achtergrond/quote/...
- Thema: winter/kerst/liefde/magie/bloemen/feest/oorlog/natuur/...
- Genre: fantasy/scifi/historische roman/tienerfictie/...
- Stijl: gemanipuleerd/minimalistisch/simpel/in de stijl van een voorbeeld dat ik laat zien/...
- Wat ik nog verder verzin
Het kan ook zijn dat ik deze combineer, bijvoorbeeld: een minimalistisch icon (type graphic + stijl), en ik zal er altijd een voorbeeld bij geven, zodat je weet waar je aan toe bent.
Maar dus... *hinthint* Het kan ook zijn dat ik gewoon 'type graphic: cover' neerzet, en je in die tijdsperiode dus gewoon een cover kan aanvragen.
Verder is het belangrijk dat ik bij een special misschien niet alle graphics die in die tijdsperiode zijn aangevraagd ook echt ga maken. Het kan zijn dat ik het maximum zet op vijf, of twee, of tien, of één... Het ligt eraan hoe lang ik over zo'n graphic doe.
Specials zullen niet regelmatig komen, gewoon als ik er zin in en tijd voor heb. Als er een special aankomt zal ik dat in dit hoofdstuk zetten, er een hoofdstuk met uitleg voor aanmaken, en zo lang als de special bezig is, zal dat in de titel van dit boek staan.
*
V E R D E R
Als ik de cover/andere graphic voor je gemaakt heb (ik zal je op dat moment een berichtje sturen), kun je die vinden in dit boek. Om deze te downloaden: open je Wattpad op de computer > ga je naar dit boek > sleep je de afbeelding van je cover naar een nieuw tabblad > en kun je de cover opslaan!
Je mag het altijd zeggen als je tips hebt, niet tevreden bent met je graphic of vragen hebt.
Tot slot zou ik het fijn vinden als je mijn naam in de samenvatting vermeld. (Anders blokkeer/spam/vermoord ik je! Oké nee, toch maar niet.)
*
D I S C L A I M E R
Dit boek bestaat al twee jaar. In die twee jaar heb ik veel bijgeleerd. Wil je ietjes betere kwaliteit graphics zien? Begin dan achteraan - behalve als je mijn 'vooruitgang' wil zien, natuurlijk. Je bent gewaarschuwd.
*
Ik wens je veel plezier met rondstruinen door dit coverboek!
Veel liefs,
Ikke
JE LEEST
Astra - Covers en andere graphics
RandomOmdat ik echt niet kan stoppen met nutteloze covers maken... ... en je misschien kunt meeprofiteren. * Waarschuwing: dit is ALLES. Vanaf het allereerste begin. Het wordt je hierom aangeraden van achteren naar voren te lezen... behalve natuurlijk a...