E E N K L E I N E V E R A N D E R I N G - Astra

184 32 22
                                    

Ik heb besloten mijn coverboek een nieuw verflaagje te geven, aangezien hij sinds zijn geboorte nog niet van kleur is veranderd.

En duuuuuus... heb ik de cover en de titel veranderd!

Astra is het meervoud van het Latijnse woord astrum, wat ster betekent (net als stella trouwens, en sidus

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Astra is het meervoud van het Latijnse woord astrum, wat ster betekent (net als stella trouwens, en sidus.) Het is een Grieks leenwoord: ἄστρον is de Griekse versie. Het Latijnse astrum is een metafoor voor onsterfelijkheid. Vandaar dat het motto van veel (vlieg)maatschappijen, ad astra ('naar de sterren') of (mijn favoriet) per aspera ad astra ('door moeilijkheden naar de sterren' of in het Engels (dat klinkt beter) 'through hardships to the stars' (waarschijnlijk komt dat door dat Peter Pan-achtige van ships)) of (het origineel van Virgilius) sic itur ad astra ('zo gaat men naar de sterren') of... (Misschien moet ik maar stoppen, want het wordt ingewikkeld met al die haakjes.)

Verder is het een auto van Opel, mocht je daarin geïnteresseerd zijn, een 'service bioscoop', een meisjesnaam, een zevental satellieten in Luxemburg, een vrij vastkokende aardappel, een historisch motorfietsenmerk, een driedelige lagevloerstram, een Amerikaanse rockband en een telefoonspelletje dat er eigenlijk best cool uitziet. (Ja, ik zoek altijd alle namen op die ik bedenk. Ik ben gewoon bang dat het iets heel vreemds/verkeerds betekent in een andere taal of bijvoorbeeld een bekend onderbroekenmerk is.)

Wat dit allemaal te maken heeft met de naamkeuze voor dit coverboek? Ik heb geen idee. Ik vond het gewoon mooi klinken en daarbij hou ik van de betekenis. (Wat ben ik toch saai en onorgineel... Ik had een heel betoog kunnen houden over de oneindigheid van roem (die ik niet heb) en mijn 'sterren' van een graphics! Pfff...)

V E R D E R

Aanvragen van voor de verandering: deze komen er snel aan.

Aanvragen van na de verandering (oftewel aanvraag van Casuelle): alleen de laatste nog en wat details.

Aanvragen m.b.t. de special: druk bezig.

Tutorial: jullie hebben de lastigste gekozen! Het is niet mijn schuld! *pruillipje*

N O G   V E R D E R

Nog wat leuke informatie: vanaf nu zal ik eens in de zoveel tijd ook een hoofdstuk plaatsen waarin ik wat voorbeelden laat zien van graphics die mij inspiratie bieden. Hoe denk je dat ik deze hoofdstukken ga noemen?

...

Ja, inderdaad...

I N S P I R A T I E

Veel liefs,
Liv

Astra - Covers en andere graphicsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu