A A N V R A A G 8 - Sluimerende Magie | FictionalState

322 30 12
                                    

Het was een maanloze nacht en aan de sterrenhemel schitterden duizenden sterren in de rust van het donker. In de huizen waren de lichten al uitgegaan en op een eenzame kat na waren de straten uitgestorven. Het was windstil. De bomen tekenden roerloos silhouetten over de hemel, wakend over de straat. Plots werden de stilte en rust verstoord door een suizend geluid. Een van de sterren leek groter en groter te worden tot hij zo dichtbij was dat je kon zien dat het geen ster was. Het was een schotel. Een vliegende schotel die met huiveringwekkende snelheid op de aarde af kwam zoeven. Vlak voor hij echter het aardoppervlak raakte, remde hij plotseling af en hing binnen een paar seconden doodstil een tiental meters boven de grond. Met een zachte BLIEP verscheen er een brede lichtstraal vanuit de onderkant van het gevaarte. In de cirkel van licht kwam een meisje van een jaar of vijftien tevoorschijn, haar ogen dichtknijpend tegen het felle licht. Een tweede BLIEP liet de lichtstraal verdwijnen, en nu ze niet meer werd verblind, keek ze verwonderd om zich heen. Een suizend geluid trok haar aandacht en met haar hoofd in haar nek keek ze het schotelvormige object na tot het niet meer te onderscheiden was van de vele andere lichtpuntjes aan de hemel. De nacht was weer stil als voorheen.

En zó verscheen ik weer terug op aarde! Hallo allemaal!

Zoals beloofd heb ik best wat afgekregen terwijl ik in the middle of nowhere zat (nou ja, eerder aan de rand van nowhere, want zo uitgestorven was het nou ook weer niet)(ik heb het trouwens heel leuk gehad daar, hoor). Dus hier is de cover voor een geweldig boek van FictionalState, Sluimerende magie!

Inhoud:
"Zij was zoals de zwarte roos,
obscuur, somber, onverschillig.
Maar verlost van haar grenzen,
was ze wonderlijk.
Dodelijk."

♣♣♣

Het keizerrijk Sidera is al zolang verwikkeld in een oorlog dat Drew Van Den Herfst gewend is geraakt aan het nieuws van veldslagen, dood en verderf. Ze trekt zich er dan ook nauwelijks wat van aan totdat ze verwikkeld raakt in een levensgevaarlijk spel van macht, verlangens - en magie. De keizer in hoogsteigen persoon is ervan overtuigd is dat ze meer is dan ze laat merken, dan zijzelf vermoedt en hij is vastberaden de krachten die in haar schuilen vrij te laten.

Ondertussen probeert Elias Maerter, een veelbelovende schildknaap, op alle mogelijke manieren zijn verleden en zijn lot te ontlopen. Wie wilt er immers nu een opstand leiden tegen een haast krankzinnige keizer?

 Wie wilt er immers nu een opstand leiden tegen een haast krankzinnige keizer?

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Ik vraag me trouwens af of het niet iets te science fiction-achtig is...

En zoals altijd: je kan het gewoon zeggen als je wilt dat ik iets verander, of zo.

Adjö!

Astra - Covers en andere graphicsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu