De volgende dag zit Luke weer bovenin het kraaiennest.
Hij kijkt naar beneden.
De crew heeft het gezellig met elkaar.
Luke is een beetje bevriend met Blake, maar voor de rest met niemand.
Michael staat samen met Esmaralda te praten.
Ze zoent hem weer.
Luke zucht."Ik wil naar huis." Zucht Luke.
De hele dag heeft hij al hoofdpijn, maar het is vast omdat hij al in geen dagen op vast land is geweest.
Esmaralda en Michael staan zwaar te zoenen.
Luke gaat er bijna van over z'n nek.
Waarom boeit dit hem?
------------
Een dag later
"Hé Luke! Kom!" Roept Calum vanaf het dek.
Luke loopt het dek op.
Zijn hoofdpijn is nog erger dan gisteren."Gaat ie?" Vraagt Calum als hij Luke's bleke gezicht ziet.
Michael, die met Esmaralda staat te zoenen, duwt haar weg en kijkt Luke bezorgd aan."Ja hoor." Antwoordt Luke zwak.
Dan draaien zijn pupillen weg en zakt hij op de grond."Luke!" Roept Michael geschrokken terwijl hij zich over Luke heenbuigt.
Luke brabbelt iets onverstaanbaars, en sluit daarna zijn ogen."Gaat hij dood?!" Vraagt Michael bang.
Calum legt zijn vingers in Luke's nek."Hij leeft nog." Zegt hij.
"Waarom doet hij zo?!"
------------
"Luke... Heb ik al gezegd dat je niet lelijk bent?" Vraagt Michael.
Luke kijkt hem aan, met nog steeds die glimlach op zijn gezicht, en schudt zijn hoofd."Je bent niet lelijk, integendeel zelfs." Zegt Michael blozend.
Gelukkig kan Luke het niet zien door het donker."U ook niet, kapitein Clifford." Zegt Luke, waarna hij een buiging maakt.
"Dat neem ik als een compliment, matroos Luke." Grinnikt Michael.
"Wat ga je doen als je de Pearl terughebt?" Vraagt Luke.
"Geen idee, ik hoop iemand te vinden die aan mijn zijde zal staan." Antwoordt Michael.
"Weet je überhaupt waar de Pearl nu is?"
"Ja, ik weet dat ze een schat zoeken, en toevallig weet ik waar die ligt." Zegt Michael met een grijns.
Dan verdwijnt Michael's glimlach."En dan breng ik je terug naar Londen." Zegt Michael zachtjes.
"Ja..."
Luke staart in Michael's diep groene ogen.
Michael staart in de zee blauwe ogen van Luke."Je ogen zijn net de oceaan." Mompelt Michael.
Opeens duwt Luke zijn lippen op die van Michael.
Geschrokken kijkt Michael hem aan, maar dan kust hij terug."Sorry." Hijgt Luke als hij terugtrekt.
"Geeft niet." Hijgt Michael terug.
Luke schiet overeind.
Hij merkt dat hij in een bed ligt.
Michael's bed.
Als hij opzij kijkt, ziet hij Michael naast zijn bed zitten.
Zijn hoofd ligt op het bed, hij slaapt.
Dan herinnert hij zich alles weer."Hé, piraat." Fluistert Luke terwijl hij Michael door elkaar schudt.
"Huh? Oh... Luke!" Roept Michael blij.
"Hoe durf je eerst mij te zoenen en daarna Esmaralda." Zegt Luke terwijl hij zijn armen over elkaar vouwt.
"Oh... Je herinnert je het... Het was niet de bedoeling, ik hoopte dat jij je het zou herinneren en zij wou het en-"
Luke drukt zijn lippen op die van Michael, in de hoop dat hij zijn kop houdt.
Michael slaat zijn armen om Luke heen terwijl ze kussen."Jij bent niks vergeleken bij Esmaralda." Fluistert Michael als ze terugtrekken.
"Mooi zo." Grinnikt Luke.
------------
Die nacht staat Michael samen met Luke achter het roer."Heb je ooit wel eens achter het roer gestaan?" Vraagt Michael.
Luke schudt zijn hoofd."Kom." Zegt Michael, waarna hij Luke voor zich trekt.
Hij plaatst Luke's handen op de plekken waar ze horen."Nu moet je gewoon deze koers aanhouden, stuur tegen als het schip draait." Legt Michael uit.
Hij plaatst zijn handen op die van Luke."Dit is zo'n verantwoordelijkheid." Zegt Luke nerveus.
"Nee joh, het is makkelijk." Antwoordt Michael grijnzend.
Zo staan ze samen achter het roer."Wanneer zijn we bij die schat?" Vraagt Luke terwijl hij zijn hoofd tegen Michael's borst legt.
Hij laat het roer los en gaat dicht tegen Michael aanstaan.
Michael neemt het over."Morgenochtend, dan pakken we de Pearl en brengen we jou naar huis..." Antwoordt Michael.
"Ik weet dat ik vaak heb gezegd dat ik naar huis wilde... Maar nu niet meer." Zegt Luke zachtjes.
"Je hoort thuis bij je vader. Later wordt jij gouverneur, dan kan ik jouw stad nog vaak genoeg komen neerschieten."
"Waag het." Grinnikt Luke.
"Watch me."
"Ik wil gewoon niet weg bij je."
Michael zucht en drukt daarna een kus op Luke's voorhoofd."Close your eyes and pretend it's just a bad dream, mate."
"Maar jij bent geen slechte droom!"
"Mabye i am."
"Piraten." Zucht Luke hoofdschuddend.
Michael grijnst alleen maar.
JE LEEST
The Pearl {Muke}
FanfictionMichael is de zoon van een piraat in de Caribbean, Luke is de zoon van de gouverneur van Londen.