[KAPITLET ÄR INTE IGENOMKOLLAT SÅ MÖRDA MIG INTE OM DET ÄR 528682628181 STAVFEL!!]
Hoppar fram till den dan då Malfoys Trillingar ska till Lea, Sky och Kenzie på middag då.
(Melanies perspektiv)
"Melanie. Melanie! Meeelanie! MELANIE!! MELANIE OLIVIA KELLY MALFOY!!" Jag flög hastigt upp från min mörklila säng och landade på marken på fötter med en lätt duns.
"Alltså hur lyckas du? Du hamnar ju alltid på fötter!" Suckade Scorpius. Molly nickade instämmande där hon satt på min sängkant.
"Du har typ världens snabbaste reflexer Mel..."började hon. Mina ögon blev mörkare.
"Melanie menar jag"försvarade hon sig snabbt med. Jah harklade mig.
"Jag är sökare för det bästa laget på Hogwarts på grund av mig och Oliver typ, efter Gryffindor såååå...enkel förklaring är väl att jag har en sökares reflexer" svarade jag med en axelryckning.
"Men klockan är halv fyra på eftermiddagen, och du har inte vaknat än! Eller jo det har du, men ändå!"sa Scorpius uppgivet.
"VA?!! ÄR KLOCKAN SÅ MYCKET?!!" Jag ställde mig snabbt upp. Sedan skrek jag på mina syskon att gå ut och byta om för att dem såg ut som huliganer som badat i lera och sedan smällde jag igen dörren.
"Åh förresten så känner ju Lea Olivers mamma Lisette och deras pappa Erick, så Oliver är på besök hos dem just nu för att dem ska kunna prata med Nellie ifred!"ropade Molly från sitt rum. Jag satte andan i halsen, skulle Oliver vara där?!!
"VA??! VARFÖR SA DU INTE ATT NELLIE NIGHTMARE VAR BORTA?!! JAG KOMMER SE HEMSK UT NÄR OLIVER KOMMER DIT!! MOLLY KOM HIT FORT!!!" Skrek jag i ren panik. Molly slet upp dörren och kollade på min med panikslagna ögon. Sedan såg hon mitt ansiktsuttryck och brast ut i gapskratt. Jag såg hjälplöst mot henne.
"Hjälp mig med kläderna!"sa jag bedjande. Hon nickade skrattande medan hon gick fan till min såkallade Walk In Closet. Hon drog fram tre olika klädesplagg och la dem på mitt mörklila täcke för att sedan titta fundersamt på dem. Den första var en röd ärmlös tröja och ett par ljusblå slappa jeans med hål på knäna. Den andra var en lila klänning med rosa diamanter som skärp. Och den sista var en ljusblå tajt klänning till låren med ärmar av spets. Hon såg fundersamt på dem innan hon genast tog upp den sista outfiten som då var den ljusblå klänningen. Hon nickade sakta och lämnade över klänningen till mig.
Tänk er att den ser ut såhär:Jag tackade henne och hon log, sedan lämnade hon rummet. Jag satte snabbt på mig den och lockade mitt hår för att sedan slarvigt borsta igenom det.
YOU ARE READING
Malfoys Trillingar
FanfictionTre syskon. En av dem, Scorpius Malfoy. En exakt kopia av sin far. Skillnaden är att sonen bär en röd och gul slips. Den andra, Molly Malfoy. En exakt kopia av sin mor. Men skillnaden mellan dem är att håret är blont istället för svart. Och att hon...