[KAPITLET ÄR INTE IGENOMKOLLAT]
(Mollys perspektiv)
Så efter att jag skällt ut tre idioter, skrikit på den att hålla tyst och gått upp till Gryffindors uppehållsrum så sprang jag upp på min sovsal och la boken i min koffert. Boken var sjukt tråkig men jag läste den bara för att ha nåt att göra.
Den kvällen hade jag somnat med ett leende på läpparna, till skillnad från resten av Gryffindor.
Dagen därpå vaknade runt klockan 6 på morgonen...WAIT VAD SA JAG PRECIS?! JAG SKULLE VAKNAT HALV 6!! ÅÅÅH JAG ÄR EN SÅN IDIOT JUST NU!!
Jag flög upp ur min säng och drog på mig första bästa kläderna jag hittade i min koffert, vilket råkade bli Melanies (som jag tagit för att den var fin) enda hoodie utan texter som "Who Cares", "Troublemaker", "Just A Prank Bro" och "U Mad Bro?" (Har faktiskt en sån tröja med ett trollface på...om de heter så...heh...ni vet såna där gubbar som e med i memes och skämt och sånt) utan denna var ljuslila med vita prickar på. Till den hade jag tydligen tagit fram ett par vita jeans och nåt vanligt lila hårband. Efter nån timme när jag sminkat mig, bytt om och fixat klart mitt hår så var både jag och Johanna klara.
"Molly? Kommer du?" Sa Johanna och jag nickade. Vi gick ut genom poträttdörren och ner för alla trappor innan vi gick in i Stora Salen och sprang mot Gryffindorbordet. När vi satt oss bredvid Sky och Alice fick jag nästan en skrattattack. För vid Slytherinbordet satt en övertrött Melanie och en övertrött Oliver. Dem satt bredvid Ash och Lucas och såg ut att kunna somna när som helst. Oliver satt och flätade (eller snarare försökte fläta) Melanies hår i små flätor samtidigt som hon själv bara satt och kollade uttråkat ut genom fönstret. Ash sa nåt till Melanie och Mel kollade surt på honom. Sen mumlade hon nåt och Ash sa nåt som verkade få Melanie att sucka överdrivet. Jag flinade slugt innan jag petade Johanna på axeln. Sky flinade samtidigt som hon kollade på mig.
"Tre...två...ett...noll" Precis när vi sa noll så föll Melanie och Oliver med en duns ner i bordet sovandes. Oliver somnade på Melanies axel och Melanie somnade med huvudet i händerna.
"Jahapp...undra varför dem är så trötta då...eller förresten tror jag nog att jag inte vill veta det" flinade Ty och petade på Olivers kind. Ash, Erick, Patric och Lucas började skratta otroligt mycket åt Tys kommentar. Jag flinade tyst.(Melanies perspektiv)
"MELANIE! VAKNA!" Skrek en idiot som kallas Tyler. Jag suckade och vände mig om.
"DU KAN INTE SOVA HELA DAGEN!" Skrek en till idiot vid namn Patric. Jag satte mig upp, gick upp ur min säng och gav dem båda en smäll i ansiktet med en av mina kuddar.
"Hur kom ni in hit?" Undrade jag förvirrat när jag borstat ut mitt hår och satt upp det i en tofs. "Killarna får inte vara inne i tjejernas sovsal era korkar"
"Nä men vi kom hit för att Oliver klättrade in genom fönstret och öppnade åt oss." Sa Patric. Jag nickade förvirrat.
"Är Oliver här?" Undrade jag förvirrat innan jag tog fram min mascara och fixade snabbt mina ögon.
"Suprise" hörde jag en röst säga tyst och sen nån som kramade om mig.
"Hej på dig" sa jag och målade en prick med min eyeliner på Olivers kind. Han rynkade på näsan och skakade på huvudet innan han började skratta.
"Glöm det" skrattade han fram och tog bort den lilla fläcken.
"Jag tror vi ska gå" sa Patric och efter några sekunder så hade Patric och Ty gått ut.
"Men hallå. Du var ju söt i det" protesterade jag och målade dit den lilla fläcken på hans kind igen. Han skakade skrattandes på huvudet.
Jag flinade mot honom innan jag drog fram min koffert under min säng och tog fram min älskade hoodie med
"Kom nu" sa han och började gå. Jag stod kvar framför spegeln och la ner min eyeliner som Molly tvingat mig köpa i min necessär igen då jag aldrig använder den om det verkligen inte är nödfall och skyndade efter Oliver. resten av tjejerna i sovsalen hade inte vaknat än, klockan var ju liksom halv sju och JAG SKULLE INTE VAKNAT OM INTE TVÅ IDIOTER HADE VÄCKT MIG SÅ TIDIGT! Oliver såg också sjukt trött ut precis som jag och om inte Ash hade påpekat att vi såg ut som zombies när vi kom ner från min sovsal så skulle nog alla tjejer i min sovsal sagt typ "Oj, har Frankensteins dotter och svärson kommit till Hogwarts?" Eller nåt...
YOU ARE READING
Malfoys Trillingar
FanfictionTre syskon. En av dem, Scorpius Malfoy. En exakt kopia av sin far. Skillnaden är att sonen bär en röd och gul slips. Den andra, Molly Malfoy. En exakt kopia av sin mor. Men skillnaden mellan dem är att håret är blont istället för svart. Och att hon...