Kapitel 19. En generad syster

469 18 74
                                    

[KAPITLET ÄR INTE IGENOMKOLLAT SÅ DÖ INTE AV 2725168151681 STAVFEL!!]

Tänkte bara säga att Zack Spencer ser ut såhär:

OMG han är jättesnygg! Erkänn! Jaja Maja, du är forever alone och han är singel så fråga på!!

¡Ay! Esta imagen no sigue nuestras pautas de contenido. Para continuar la publicación, intente quitarla o subir otra.

OMG han är jättesnygg! Erkänn! Jaja Maja, du är forever alone och han är singel så fråga på!!

Jaja läs nu...

(Melanies perspektiv)

"Melanie! Vi vann! Fattaru?!"skrek Zack uppspelt när vi satt i vår loge för att byta om. Jag nickade uppspelt och tog av mig den vänstra dansskon för att sedan ta ut den höga tofsen jag hade i mitt hår så att mitt lockiga hår (som för övrigt nådde till armbågarna så det är lite längre än Mollys) föll över mina axlar och ner till magen.
"Jag vet! Det är helt sjukt! Jag är så jävla glad!"sa jag glatt medan Zack bytte tröja från sin röda hoodie och den grå T-shirten han hade under till en vanlig blå. Jag som aldrig varit svag för killar med magrutor brydde mig inte. Jag har också magrutor så BOOOM BITCHES! Jaja...kanske lite svag för killar med magrutor men jaja, Zack är mitt ex och jag är inte kär i honom lägre så jag faller ju inte direkt för hans magrutor längre...men Oliver har magrutor ju...hur kom jag in på grejen med magrutor?!
"Eh Melanie? Melanie?! Meelanie? MELANIE!! MELANIE MALFOY?!!"skrek han och viftade med handen framför mina ögon. Jag kvicknade till snabbt och skakade på huvudet.
"Du har mumlat "Oliver har magrutor" i tio minuter nu, ska jag hämta honom?"undrade Zack skrattandes. Jag skakade skrattandes på huvudet igen och återgick till att byta om till ett par shorts (även fast det bara är december, jaja jag klär mig alltid så då jag är väldigt varmblodig) och en lång hoodie. Zack och jag packade våra väskor och sedan stack vi. Jag mötte Molly utanför tillsammans med Lex och Lexi. Lexs ögon kunde man se formas som hjärtan när jag och Zack gick med Molly mellan oss. Eh, lite komisk är att jag är 1,78 och Zack är 1,89 och miniMolly är bara 1,49...
"Tja, jag är Zack"sa Zack och räckte fram handen till Lexi. Lexi skakade den och presenterade sig. När Zack skulle hälsa på Lex så var det som att tiden stannade upp.

(Mollys perspektiv)

Tiden nästan stannade när Zack och Lex kollade på varandra. Det tog tre minuter innan den rastlösa huliganen vid namn min syster avbröt.
"ÅH HERREGUD JAG FIXAR ERT BRÖLLOP!!"skrek hon överlyckligt. Hon har känt sig skyldig för att hon och Zack gjorde slut för två år sen, för han hade kvar sina känslor för henne. Fråga inte hur jag vet det, jag använde veritaserum...men jaja, jag är en Malfoy, vad hade man liksom förväntat sig?! Jag är Molly Malfoy, jag är ondskefull även om folk inte tror det! Okej fine, jag vinner inte över mina syskon men ändå! Jag är ondare än dem flesta häxor och trollkarlar så HAHA IDIOTER!

Zack och Lex släppte genast sin ögonkontakt och kollade generat ner i marken.
"Eh...Zack"sa Zack stelt och räckte fram handen. Lex tog den minst lika stelt.
"Lex..."mumlade hon. Melanie såg ut att smälla av att söthet för det blivande paret.
"Vilken färg ska Lex ha på ert bröllop?!"sa hon glatt med hoppfyllda ögon. Lex skämdes ordentligt, tydligt också. Hennes kinder lyste som stoppljus. Men Zack såg bara generad ut och slog till Melanie på armen på skoj.  Sedan skrattade både Zack och Melanie och Zack gick iväg för att prata med domarna medan han upprepande gånger drog handen genom håret. Enligt alla andra gör både Melanie och Zack det då dem gör det när dem är generade, när dem rodnar och när dem snackat med varandra om dans.
"Sååå...Sky hörde vad ni pratade om...du mumlade att Oliver hade magrutor...stackars Zack som försökte få tillbaka dig till din normala värld. Och inte från dina fantasier om Olivers sixpack..."sa jag skrattande och såg på Melanie, men jag skrattade tillsammans med Lex och Lexi, ännu mer åt hennes ansikte just nu. Hennes kinder lyste röda och hon var generad ordentligt samtidigt som det såg ut som att hon ville sjunka genom marken.
"Snackar ni om mig?"undrade en killröst precis bakom Mellie. Det var Oliver. Melanie rodnade ännu mer.
"Ja Oliver, vet du vad! Melanie mumlade inne i sin och Zacks loge om att du hade sixpack"sa jag retsamt. Oliver såg förvånat på mig.
"Det är ju sant ju"svarade han med en axelryckning. "Men varför vet Mellie det?"undrade jag ännu retsammare.
"Deru...nej men jag skulle iväg på en av mina träningar en gång när hon var hemma hos oss innan vi blev tillsammans sååå..."
Melanie drog handen genom sitt långa hår upprepande gånger innan Oliver fick reda ut hennes hår på grund av att det hade blivit elektriskt. Jag såg drömmande på dem.
"Ni är så söta tillsammans!"sa jag drömmande och såg på det blonda paret. Dem såg först oförstående ut innan dem fattade. Dem log mot mig med lyckliga ögon. Oliver kysste Melanie snabbt på kinden innan han kramade om henne bakifrån. Jag log mot dem. Dem var faktiskt riktigt söta tillsammans.

Malfoys TrillingarDonde viven las historias. Descúbrelo ahora