2. Training

131 8 2
                                    

'Hey, Noa!' Yiri komt op me af lopen en steekt zijn hand op alsof hij me een high-five wil geven.

'Hoi' Zeg ik toonloos. Ik draai me om en loop naar de andere kant van de gang en ga tegen de muur staan. We wachten op Silla. Silla is onze trainster. Ze bereid ons voor op missies en zo, en als je even geen missie hebt dan train je door zodat je in topvorm blijft.

'O, hoi Noa. Kom je weer bijtrainen?' Silla komt aanlopen en blijft even staan. Ik knik. 'Gezellig!'

'Ja, gaan we vandaag vechtsporten doen?' Ik loop achter haar aan de gang door. Ze steekt de sleutel in het slot van de trainingszaal en doet de deur open.

'Ja, ook' zegt ze geheimzinnig. 'Je zal het wel zien. We gaan iets nieuws doen. Er is een trainingszaal naast gebouwd waar je alleen via deze in kan. Ik heb het ook nog niet gezien maar ik ben benieuwd.'

'Leuk, wie komen er allemaal? De hele elite 2?'

'Ja, bijna allemaal. Alleen Emmie komt niet. Ze is op een missie.' Antwoord Silla

'Jammer' lieg ik. Ik vind Emmie niet aardig. Ze is heel erg arrogant en denkt dat ze overal de beste in is. 'En Zoë? Ik neem aan dat die wel komt.'

'Ja, ze was op een missie maar ze was een paar dagen eerder klaar.' Antwoord Silla 'Ze mag dan wel 7 zijn maar ze brengt het er altijd goed van af. Ze is meestal eerder klaar, en dan nog netjes ook. Zonder dat ze iemand een kogel door de harses hoeft te jagen.'

'Ja, dat is zo. Ik wou dat ik ook zo jong al opgeleid was. Dan was al die training met die vervelende trainster nu ook niet nodig geweest.' Zeg ik op een sarcastische toon. Silla geeft me een klap tegen mijn hoofd die ik vervolgens met gemak ontwijk.

'Kom jongens, dan zal ik de nieuwe trainingszaal laten zien' Zegt Silla. En we lopen achter haar de deur door. Achter in de zaal is nog een deur, dat zal de deur naar de trainingszaal zijn. 'Oké voordat jullie die zaal mogen zien gaan we een warming up doen.'

'Kom nou, mogen we hem niet eerst zien?' Zegt Yiri 'Zoë is er toch nog niet dus we kunnen best eerst kijken.'

'Nee, eerst warming u...' Zegt Silla, maar ze onderbreekt zichzelf 'O, kijk daar is Zoë al. Niks wachten. Hey Zoë, kom er lekker bij. We gaan een warming up doen en daarna gaan we de nieuwe trainingszaal proberen oké?'

'Leuk!' Zegt Zoë. Ze doet nooit ergens moeilijk over en is ook bijna nooit verdrietig. 'Ik ben benieuwt naar die zaal!'

'Dat is fijn' Zegt Silla, ze vind het altijd leuk als mensen enthousiast zijn. 'Nou, begin maar eens met een paar rondjes rennen over de hindernisbaan! Jullie hebben 5 minuten, en je kan hem minstens 4 keer doen!'

'Ik zal hem even aan zetten' Zeg ik, ik heb vorige week geleerd hoe dat moet. Ik loop naar de stoppenkast en haal een hendel over. Daarna druk ik een paar knoppen in. Je hoort een harde zoemer en met gekraak komen alle onderdelen in beweging.'

'Cool, bij ons in de zaal heb je niet zo'n gaaf ding!' Roept Yiri, hij loopt er naartoe. Hij zet een stap op een blok.

'Yiri! Niet doe..' Zeg ik, als je niet snel genoeg van dat blok af gaat zakt hij weg.

'Niets zeggen!!' Roept Silla. Met een fluistertoon gaat ze verder 'kunnen we lachen.'

'Dat is zielig!' antwoord Zoë, ze sprint ervandoor over de hindernisbaan naar Yiri toe.

'Wow, hoe oud ben jij? Zit jij in elite 2?' Zegt Yiri verbijsterd. 'Hoe kunnen jullie dit zo goed?'

'Het maakt niet uit als je het niet kan.' Zegt Zoë lief, ze springt van het puntige blok waar ze op staat naar een ijzeren plaat en houd zich aan een greep vast. 'Wij doen dit heel vaak.'

'Jullie luie donders, als de wiederweerga erachteraan!' Roep Silla uit. Nog half lachend ren ik naar de baan en neem een sprit eroverheen, één keer val ik, bij een groot ijsblok.

'Goed hoor Noa, je word steeds beter' Silla loopt aan de zijkant van de baan mee en geeft aanwijzingen of opdrachten. 'Zoë, hij moet het zelf doen!'

'Sorry' Ze sprint verder en staat als eerste aan de overkant. 'Mag ik al in die trainingszaal kijken?'

'Ja, maar kort. En niet naar binnen lopen. Alleen om het hoekje kijken.'

'Oké!' Ze loopt naar de deur en duwt de klink naar beneden. 'Silla, er is niets!'

'Dat weet ik, maar niet naar binnen gaan.' Silla loopt naar een klein kastje aan de muur. Ze doet het open en een groot paneel met allemaal knoppen komt tevoorschijn. Als iedereen om haar heen staat legt ze het uit. 'Oké kijk, het is een simulator. Hier kan ik kiezen in wat voor ruimte je bent. En dan simuleert hij dat. Ik deel jullie in 2 groepen in en dan krijgen jullie beiden een opdracht. Zoals Zoë misschien al heeft gezien is er 1 wand van een spiegel, vanaf de andere kant kan ik er doorheen kijken en via een intercom aanwijzingen of opdrachten geven.'

'Cool!' Zeggen we allemaal ongeveer tegelijk.

'Sorry Yiri, jij zal nog niet mee mogen doen, je hebt nog niet voldoende training gehad en je diploma valbreken gehaald. Zonder dat mag je niet in deze simulator'

'O, barst!' Hij loopt weg richting de hindernisbaan en probeert het nog een keer. Weer valt hij meerdere malen en weer klinkt er een lachsalvo door de ruimte.

'Niet lachen!' Roept Zoë. Ze maakt aanstalten hem weer te gaan helpen.

'Nee! je blijft hier.' Silla klinkt dringend en Zoë blijft staan.

'Ik deel jullie in twee groepen in. De nummers 1 gaan daar staan' Silla wijst naar de linker kant van de deur. 'en de nummers 2 gaan daar staan' Ze wijst natuurlijk naar de andere kant. 'Wat voor ruimte willen jullie? grijs kantoor?'

'Dat lijkt me leuk' Zeg ik, mijn favoriete. Dan gaat het meer om denkwerk. Je hebt veel obstakels en er hangen camera’s.

'We doen het zo. Leonoor..'

'Leo!' Zegt Leonoor. Ze haar haar eigen naam en wil altijd Leo genoemd worden. Maar Silla pest haar ermee.

'Jij bent iemand die een gif bezit en je hebt een pistool. Noa de training begint op het punt dat je vastgebonden bent en ze je onder schot heeft. Kom eens Noa.' Ik loop naar haar toe en ze buigt haar hoofd in mijn richting. 'Silla komt jou helpen maar Leo weet dat niet.' Ik knik. 'Oké naar binnen. En in de posities die ik net heb gezegd gaan zitten!' Zegt Silla nu hart. Ze drukt een knop in en gaan naar binnen. Silla geeft Leo nog een nep pistool (die schiet lucht maar je hoort pang) en dan lopen we naar binnen. Leo bind me vast in gaat in de haar vertelde positie staan. Ik zit op de stoel. Er klinkt een soort bel als teken dat we mogen beginnen.

Mission 267Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu