Nadat de bel ging kwam Leo op me af lopen, ze duwde het pistool tegen mijn slaap.
'Het mag dan een spel zijn, maar ik wil hoe dan ook winnen' Sist ze. Ze brengt haar hoofd dicht bij mijn gezicht en kijkt me in mijn ogen. Ze zou toch nooit schieten, dat zou ze wel kunnen aangezien het toch nep is. Maar dan heeft ze niet gewonnen, dan is het spel afgelopen en kan ze ook niets meer leren.
'We zullen zien.' Antwoord ik. Ze loopt naar het grijze bureau dat midden in de kamer staat. Er staat een grote bak met reageerbuisjes op. In die reageerbuisjes zit een vies groene vloeistof, ik neem aan dat dat het gif is. ze pakt een buisje en haalt de kurk die er op zit er af. Ze ruikt aan het flesje en houd me met een schuin oog in de gaten. Ik beweeg langzaam met mijn handen, in de vorige training hebben we geleerd het nog sneller te doen maar wel dat het niet te zien is. Handen ontspannen, linkerarm omlaag, rechterarm een stukje draaien en dan eruit trekken. Ik maak de knoop wat losser en steek mijn handen er weer in. Gek genoeg heeft Leo dat niet door.
'Dus nu ga je me dat gif toedienen? Je verwacht echt dat je gaat winnen he?' Zeg ik sarcastisch. Ik schuif een beetje op mijn stoel en pak een nep mes dat ik heb gekregen in mijn hand. Leo draait zich weer om naar de flesjes.
'Waarom ik denk dat ik ga winnen?' Zegt ze lachend 'Jij zit vastgebonden en ik sta hier, een pistool in mijn hand en een bak vol met gif.'
'Dus dat is genoeg reden om te winnen' zeg ik tegen haar, ze staat nog steeds met haar rug naar mij toe. Dit is mijn kans. Ik haal een mes uit mijn mouw en snij het touw door. Zachtjes sta ik op, ik loop zonder geluid te maken naar haar toe. Maar ineens draait ze zich om.
'Dus jij dacht dat je er zomaar vandoor kon gaan? Het gif mee nemen en mij dan...' ze houd op met praten en laat mijn arm los. Ik kijk over mijn schouder. Zoë staat achter me met een pistool in haar hand. Aan de gele stikker zie je dat hij nep is. Maar je moet de oefening serieus nemen.
'Hallo' zegt ze met haar kinderstem en ze doet een stap naar voren, pakt een pistool uit haar zak, uiteraard weer een neppe, en geeft die aan mij. Ik doe een stap opzij en ga volgens protocol 63 op de tafel staan. Ik houd mijn pistool op Leo gericht. Op deze manier kan ik alles overzien.
'Jullie vergissen je' Grijnst ze. 'Ik heb nog een troef achter de hand' Rustig loopt ze met haar handen in haar nek naar de tafel.
'Geen stap verder' Zegt Zoë dringend. Hoe een kind zo veel overwicht heeft over andere mensen. Ik spring de tafel af en loop in de richting van Leo.
'Geef je pistool' Zeg ik terwijl ik mijn pistool in haar buik duw. Ze kijkt verschrikt, ik zie het ook. Er zit geen stikker op mijn pistool. Ik leg het pistool weg en maak een time out beweging.
Silla's stem klinkt door de intercom.
'Wat is er?'
'Er zit geen stikker op dat pistool, het is een echte.' Zeg ik rustig.
'Breng hem maar hier' antwoord Silla rustig. Ik pak het pistool op en loop ermee naar de deur. Het is niet heel raar om een echt pistool in je hand te hebben, maar het had ook heel erg verkeert af kunnen lopen. Ik trek de deur naar de toekijkruimte open.
'Dank je wel.' Zegt Silla. Ze rijkt me een nep pistool aan en ik loop weer terug naar de trainingszaal.
'Hoe gaat het?' vraag ik in het voorbijgaan aan Yiri. Hij is de hindernisbaan al voor de zoveelste keer aan het doen.
'Goed! Ik ben net maar 6 keer gevallen.' zegt hij enthousiast. Ik grinnik.
'Goed zo, ik had per ongelijk een gewoon pistool in plaats van een neppe.'
'Oei, das gevaarlijk'
'Ach het is goed gegaan toch.' Zeg ik, en ik loop weg naar de trainingszaal.
'Succes!!' roept hij me achterna. Voordat ik weer naar binnen loop zie ik hem nog net weer op de baan stappen. Ik grinnik. 6 keer gevallen, voordat je alleen op een missie kan moet je het met 2 keer vallen kunnen.
'Ik ben er weer!' roep ik als ik binnen stap. Ik laat het pistool zien en loop naar waar we waren gestopt.
'Prrrr.' De bel die aangeeft dat we verder mogen gaan klinkt.
'Waar waren we ' Zeg ik. Ik druk het pistool een paar cm dieper in haar buik en hou mijn andere hand op. 'Pistool.' herhaal ik.
'Voor geen goud.' Leo houd haar pistool krampachtig vast. Ik zie Zoë om het bureau heen lopen. Ze gaan achter haar staan. Knijpt haar in haar nek en geeft haar daarna een fikse trap tegen haar kuiten. Ze klapt voorover en ik leg nu mijn pistool tegen haar nek. Ze legt het pistool op de grond.
Ineens horen we allemaal een hele harde klap. Ik loop rustig naar de deur. Ik doe hem open en zie Yiri. Hij ligt in een rare hoek en lijkt niet te ademen. Snel ren ik naar de toppenkast en zet de trainingsbaan uit. inmiddels zit Silla al bij hem gehurkt.
'bel dokter White!' Roept ze naar mij. Ik loop naar de noodtelefoon en druk de 3 in, de snel-toets naar het nummer van dokter White.
'Ja?' hoor ik aan de andere kant van de lijn.
Kun je meteen hier komen? Yiri is gevallen.' zeg ik gehaast.
'Jaha, kom nou maar.'
'Ik kom er aan. Wat is er precies gebeurt?'
'Weten we niet. Maar hij is.. ' ik kijk over mijn schouder. En zie dat hij niet meer bewusteloos is. 'net wakker. Hij is heel even buiten westen geweest.'
'Ik kom er meteen aan.' Zegt hij nog snel. Dan wordt er opgehangen.
'Hij komt eraan' deel ik mede, dan kniel ik ook mij hem neer. Zijn hoofd is wit weggetrokken. 'Ademt hij nog?'
'Ja, maar moeizaam.' Antwoord Silla kortaf.
'Daar is hij!' Zegt Leo. Ze loopt naar de deur en helpt dokter White met de brancard. Een blauwe, dat is de kleur van de NOGD.
'Ik ben er. Wat is er precies gebeurt?'
'Dat is dus het probleem, hij was hier aan het trainen en ik ging er van uit dat die jongen wel iets kon. Maar ineens hoorden we een klap en lag hij op de grond. We hebben je gelijk gebeld'
'Jullie moeten die jongen ook niet alleen laten! Je weet dat hij uit elite 5 komt dan ga je hem toch niet in z'n eentje op een elite 2 baan laten trainen?!?' Roept meneer White uit.
'Dat weet zij ook wel!' kom ik tussen beide 'Zorg nou maar dat hij weer wakker word en kijk of hij niks gebroken heeft!'
'Ja, ja. Zo'n haast heeft dat nou ook weer niet! Hij heeft zijn ogen open en hij ademt. Ik zal gelijk kijken of hij niets gebroken heeft.'
Schiet nou maar op.' Zeg ik nu rustig. Het duurt me allemaal veel te lang. Dokter White schiet eigenlijk nooit op. Als er een ongeluk gebeurt is hij er wel snel maar dan doet hij vervolgens niet heel veel.
'Yiri? Yiri?' Dokter White tikt hem tegen zijn wangen. 'Wat is er precies gebeurt? Heb je pijn?'
'Ik gleed uit over het ijsblok en toen viel dat ding op me.' Hij wijst naar de bal. 'Ik wist niet dat je ook dingen moest ontwijken.'
'Ja, ja. Maar waar doet het pijn?' Zeurt dokter White verder.
'Mijn linkerknie en mijn rechterarm doen pijn.'
'Helpen jullie even? Hij moet op de brancard.' We tillen hem met z'n allen op en meneer White duwt hem de deur uit.
'Wij gaan verder met de training!' Roept Silla 'Noa, Leonoor en Zoë. Gaan jullie de simulator weer in?'
JE LEEST
Mission 267
Mystery / ThrillerDit is het verhaal over Noa, ze is 15 en is een geheim agent. Mensen denken altijd dat dat heel erg moeilijk is en dat je in een James Bond serie leeft. Maar het is anders. Soms heel erg saai en langdradig, het is niet alleen maar inbreken en under...