003 Fred Weasley

501 44 2
                                    

~{•}~

Ik kijk door het raampje van de winkel en zie dat het heel druk is. Allemaal kinderen sleuren hun ouders mee van de ene naar de andere kant. Ik lach en stap het winkeltje binnen. Meteen ontploft er confetti boven mijn hoofd. 'Hallo, welkom bij tovertweeling toverfopshop. Ik ben Fred Wemel waarmee kan ik u van dienst zijn?' vraagt een jongen met rood haar. Ik herken hem vaag. Hij is volgens mij ongeveer een jaartje ouder schat ik.

'Uh..uhm. Ik kwam alleen maar even kijken' stotter ik. Ik wil me al weer omdraaien maar ik word tegengehouden. 'Nee wacht, ik wou je niet wegjagen'  zegt hij en mijn maag maakt een salto. Wow wacht, mijn maag maakt een salto. Nee dat kan niet! Ik ben niet verliefd op een Wemel! 'Ik wil je alleen maar helpen'  zegt hij en hij kijkt me aan met zijn puppy ogen. Dit kan ik toch niet weerstaan? 'Vooruit dan maar' glimlach ik en hij sleurt me mee de winkel in.

Hij gaf me een rondleiding door de winkel en we lachten veel. 'Hoe heet je eigenlijk' vroeg hij na een tijdje en mijn stem stokte. Als hij wist dat ik een Malfidus was zou hij me nooit meer willen zien, en dat wou ik niet. Op een een of andere manier ben ik van hem gaan houden. 'Melanie' antwoord ik terwijl ik verder ga met het bekijken van de spullen. 'En, heeft Melanie ook een achternaam?' lacht hij vragend. 'Nee' 'Nee?' 'Jep nee, Ik heet Melanie zonder achternaam'  lach ik en gelukkig kan hij er ook om lachen. 'Nou uhm Melanie zonder achternaam. Zou jij misschien een keer iets met me willen gaan doen?' vraagt hij en hij kijkt me vragend aan. Natuurlijk, super graag!!!!! Wil ik schreeuwen maar ik hou me in. Dit kan niet. Hij hoort bij Potter en ik jammer genoeg bij "de heer van het duister". Mijn oog valt op een klok naast me en ik zie dat het al 11.25 is. 'Merlijnse Baard!!! Ik moet gaan!' roep ik en ik storm de winkel uit, zonder nog een keer naar Fred te kijken.

Snel ren ik naar De Lekke Ketel en ik ben nog net op tijd. 'Zo... waar kom jij zo laat vandaan' vraagt een bekende stem en tot mijn schrik zie ik Bellatrix van Detta bij mijn moeder staan. 'Uhm niks, ik was gewoon op de wegisweg' antwoord ik bot. Ik heb nu echt geen zin om aardig tegen haar te gaan doen. 'Jaja,' zegt ze. 'Maar daarvoor was ik hier niet' 'Nee dat snap ik' doorbreek ik haar brutaal. 'Hou je kop!,' sist ze. 'Je gaat namelijk NU met mij mee naar de Heer van het Duister. Hij heeft een klus voor je. Neem maar afscheid van je moeder en broertje, die zul je namelijk voorlopig even niet meer zien' grinnekt ze en ik schrik. Langzaam dringen haar worden tot me door.

Mijn moeder komt meteen naar me toe gelopen en geeft me een knuffel. 'Ik hou van je schat' zegt ze en op dat moment breek ik. 'I..ik wil n.niet we.eg' huil ik en ik hoor Bellatrix zuchten. 'Nog een minuut en dan gaan we, Malfidus' kucht ze en mijn moeder laat me los. ' Je kan het' zegt ze en ze haalt haar hand door mijn haar. Daarna komt mijn broertje naar me toe gelopen en geeft me ook een knuffel. 'Je bent de beste, grote zus' zegt hij en ik knuffel hem nog harder. 'We gaan!' zegt Bellatrix en ik laat met tegenzin Draco los. 'Pas goed op jezelf!' roept mijn moeder nog net voor ik en Bellatrix de diepte in worden gezogen.

~{•}~

A/N: Wat zal haar opdracht zijn????? Ik weet t al, hehe!

Maar uhm, ik zal dit boek iets minder gaan updaten, omdat ik me vooral concentreer op mijn boek: I'm your halfsister (Harry Potter). Als dat af is, of al heel erg ver (50 hoofdstukken ofzo) is dan zal ik dit wat vaker gaan updaten. Natuurlijk blijf ik wel updaten maar dus wat minder vaak. Sorryyyy❤️

I love you, Fred Weasley ON HOLD!!!!!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu