Anak patung Berhantu (First story)

534 11 1
                                    

Anak Patung Berhantu

Assalamualaikum & salam sejahtera untuk semua pembaca D'sofiea ....
Ni ada lah cerita Yang telah aku kaki dari orang tu sendiri....

Aku penulis yang sama untuk cerita Patung Beruang Berhantu. Boleh tengok senarai link kat account aku ....
cerita tu kalau ada sesiapa yang belum baca. Kisah seram yang aku nak ceritakan kali ni adalah pengalaman kawan sekerja suami akak tu di Keretapi Tanah Melayu Berhad. Lokasi stesen keretapi terpaksa aku rahsiakan demi menjaga nama baik kawan sekerja kawan suami Akak tu. Tak elok pulak rasanya dedahkan terlalu terperinci kejadian yang baru berlaku 2 minggu lepas.

Story Akak ni....

Kawan sekerja suami aku ni namanya Din. Pada satu hari ni Din bertugas seperti biasa & dia terjumpa anak patung yang sangat cantik di stesen keretapi. (Jangan bayangkan Annabelle atau Barbie. Tekaan anda salah. Ianya anak patung biasa berisi kapas seperti yang digambarkan oleh Din. Mungkin boleh bayangkan Angela Plush Doll.) Din pun bawak balik anak patung tu ke rumah untuk diberikan pada anak perempuannya yang berusia 14 tahun.

Anak perempuan Din ni aku namakan sebagai Kaklong. Jadi Kaklong sangat suka dengan anak patung tu. Pada hari pertama tiada apa2 yang pelik lagi berlaku. Masuk hari yang kedua, Kaklong mula jadi pendiam & selalu berkurung dalam bilik. Cuma bila dipanggil untuk makan je baru dia keluar & kemudian sambung semula duduk dalam bilik. Pada hari ketiga pulak Kaklong tak nak pergi ke sekolah dengan alasan dia tak sedap badan. Din pun tak syak apa2, jadi dia biarkan Kaklong berehat di rumah.

Tengahari tu isteri Din lalu di depan bilik Kaklong, dia terdengar suara Kaklong berbual dengan seseorang. Sangat jelas suara tu bukan suara Kaklong tapi seperti suara lelaki. Jadi dia intai Kaklong melalui lubang kunci pintu bilik. Nampak Kaklong duduk di hujung katil tapi membelakangkan pintu tengah berbual sorang diri. Isteri Din ni tanpa berlengah lagi terus bukak pintu bilik. Kaklong menoleh dengan pandangan yang menyeramkan sambil tanya, "ada apa mak?" Isteri Din tanya anaknya tu sedang berbual dengan siapa. Tapi Kaklong menafikan & beri alasan yang dia sedang bermain dengan anak patung. Isteri Din dah mula rasa seriau dengan perangai Kaklong yang lain macam tu.

Balik saja Din daripada bekerja hari tu, isterinya terus ceritakan apa yang berlaku. Jadi Din buat keputusan untuk buang anak patung tu ke tempat lain. Isteri Din cuba mengumpan Kaklong untuk keluar dari bilik dengan mengajaknya makan di dapur. Din pulak dengan segera terus capai anak patung di dalam bilik Kaklong & keluar dari rumah. Din buang anak patung tu ke sebatang sungai yang agak jauh dari rumah. Tapi Din tak terus balik ke rumah, sebaliknya dia melepak dulu di kedai mamak. Sesampainya di rumah, Kaklong dah mula tercari2 anak patungnya yang hilang. Tapi Din berpura2 tak tahu & berjanji akan gantikan dengan anak nn yang baru. Kaklong cuma berdiam diri dengan muka tak puas hati.

****** Don't forget to vote and comment *****

🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗

Cerita-cerita SeramWhere stories live. Discover now