Malowany Człowiek - Peter V. Brett

183 17 24
                                    


1. Typ: Książka  wydana

2. Wydawnictwo: Fabryka Snów

3. Gatunek: Fantasy 

4. Długość: 504 stron

5. Kontynuacja:  "Malowany człowiek. Księga 2".   Cała seria książek liczy dziewięć części, a kolejna jest w trakcie pisania. 

6. Opis:   Akcja dzieje się w fikcyjnej krainie  zwanej Thesa.   Każdej nocy na jej powierzchni pojawiają się demony polujące na ludzi. Ludzkość jest bezradna wobec plagi, dlatego ukrywa się za magicznymi barierami, których bestie nie są wstanie przekroczyć.  Jedyną rzeczą która zabija potwory jest światło słoneczne.   Książka opowiada historię trzech osób: Arlena- złego na ludzki strach, który powoduje wieczną ucieczkę od zła,  Leeshe-  piękną uczennicę miejscowej zielarki  oraz Rojera- młodego skrzypka.       Książka ma być zekranizowana przez twórców  Resident Evil

7. Własna ocena i opinia:  Lektura obowiązkowa dla miłośników fantastki.  Książkę czyta się bardzo przyjemnie. Czytanie jej szło mi łatwiej niż Gry o Tron lub Wiedźmina.   Autor wprowadza czytelnika w świat zdominowanym przez demony w sposób staranny.   Trójka głównych bohaterów  różni się od siebie pod względem charakteru, co pozwala na łatwiejsze utożsamienie się z co najmniej jednym z nich oraz na ujrzenie życia wśród potworów z  szerokiej perspektywy.     Zwroty akcji są kolejnym atutem powieści, dzięki nim ciężko było mi oderwać się od niej.  Podczas czytania poczuć można dreszcz strachu, ponieważ odchłańce są naprawdę odrażającymi istotami.
Fabuła nie jest skompilowana. Brak intryg oraz spisków pozwala  się zrelaksować.  Jednak brakowało mi postaci sprytnie manipulującej innymi. Dla osób preferujących ambitniejszą literaturę lub taką z głębszym przesłaniem "Malowany Człowiek" może nie przypaść do gustu,  jednak ja znalazłem parę mądrości w tej książce. Jeśli ktoś uwielbia wątki miłosne to może poczuć się zawiedziony, ponieważ tu takiego prawie nie ma, mamy za to motyw wręcz braterskiej przyjaźni (Arlen i Jardir).
Mimo że dużo czytam ciężko mnie zadowolić, ale ta książka przekonała do siebie w 100% oraz zachęciła do przeczytania całego Cyklu Demonicznego. 
Moja ocena to: 8/10

Spis Literatury Wybitnej Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz