1. Typ: Książka na Wattpadzie
2. Autor: Gosia212
3. Gatunek: Thriller / Kryminał
4. Długość: Dziewięć rozdziałów (książka jeszcze nie ukończona) *
5. Opis: Mike przyjeżdża do South Loch, małego oraz spokojnego miasteczka, zaraz po nagłym i niespodziewanym telefonie kolegi. Ma zbadać sprawę morderstw na niepełnosprawnych dzieciach.
6. Własna opinia i ocena: Lubię czytać książki, gdzie jest jakaś zagadka, którą czytelnik może rozwiązywać wraz z bohaterem i to opowiadanie tego mi dostarczyło. Już na początku pojawia się wiele pytań domagających się odpowiedzenia na nie: Kto jest mordercą? Czemu zabija akurat dzieci niepełnosprawne? Czemu w takiej spokojnej miejscowości? Kim trzeba być, aby zabijać tak niewinne osoby? Sam detektyw Mike jest dla mnie irygującą postacią. Nie należy on do typowych gliniarzy, jak ci z CSI lub W-11. Jest oryginalny w swoim rodzaju. Spodobał się 'zwyczaj' dodawania jakiś ciekawostek na koniec rozdziałów, dzięki nim dowiedziałem się między innymi, że Mozart skomponował prawie siedemset utworów. Pierwszy rozdział przypomina wstęp do serialu kryminalnego, gdzie zwykłe życie ludzi przerywa znalezienie ciała. Dalej robi się coraz bardziej ciekawie, jednak nie mogę nic zdradzić, więc idźmy dalej.
Styl pisania jest wyraźnie wyższy niż większości prac na wattpadzie. Czytając rozdział czwarty, byłem wręcz zaskoczony poziomem kunsztu pisarskiego oraz fantazją autorki. Porównanie przesłuchiwania świadka z muzyką było dla mnie bardzo ciekawą koncepcją. Nie zauważyłem błędów gramatycznych. Nie wiem czy, dlatego że sam je robię i mimowolnie ich nie widzę, czy z faktu, iż naprawdę ich tam nie ma (stawiam na drugą opcję).
"Cztery zmysły" to jedna z najlepszych książek jaką czytałem na tej stronie, choć przyznam przeczytałem ich dość niewiele, ponieważ duża część z nich nie zainteresowała mnie w jakimkolwiek stopniu.
Jednak abyście nie sądzili, że jestem człowiekiem, któremu łatwo dogodzić, pozwolę sobie wskazać jeden mały minus. Opowiadanie nie zostało wydane, a ciężko czyta mi się każdą książkę 'niepapierową'.
Moja ocena: 7/10 *=================================================
* stan na 22 czerwca 2016
CZYTASZ
Spis Literatury Wybitnej
Non-FictionZbiór książek wartych przeczytania. Opis opowiadań na wattpadzie oraz tych w formie papierowej. Staranne wyselekcjonowanie utworów, które swoim poziomem wyróżniają się na tle innych.