1. Typ: Książka wydana
2. Wydawnictwo: Sonia Draga
3. Gatunek: Kryminał/ Thriller
4. Długość: 592 strony
5. Opis: "Profesor Langdon budzi się w szpitalnym łóżku. Nie wie, gdzie się znajduje, nie pamięta, jak trafił do tego miejsca, ani skąd wziął się tajemniczy przedmiot w jego marynarce. Langdon nie ma jednak czasu na analizę sytuacji. Ktoś próbuje go zabić."
6. Własna ocena i opinia: Inferno jest czwartą książką z serii opowiadającej o losach Roberta Langdona. Jednak między książkami nie ma spójności, więc kolejność czytania nie ma większego znaczenia, dlatego przeczytałem ją jako pierwszą.
Inferno jest pełne tajemnic oraz napięcia już od samego początku, zatem nie musiałem długo czekać na dreszcz emocji. Jak główny bohater znalazł się w szpitalu? Czemu nic nie pamięta? Kto chce go zabić? Te pytania nurtowały mnie podczas czytania i sprawiły, że jak chciałem jak najszybciej poznać na nie odpowiedź. Dan Brown świetnie wprowadza czytelnika w pełną zagadek przygodę prowadzącą przez zabytki Włoch. Połączenie ucieczki przed śmiercią oraz dążenie do poznania prawdy przez Roberta Langdona dało dobre połączenie. Czytając Inferno, jak i inne powieści Browna, ciężko przewidzieć zakończenie. Jak w większości książek tak i w tej nie mogło zabraknąć pięknej kobiety, która pomaga głównemu bohaterowi. Sienna Brooks to postać ratująca życie profesora już na początku książki i towarzysząca mu przez całą przygodę.
Jedyną wadą jest schemat, użyty w każdej książce Browna: zagadka pełna tajemniczych symboli połączona z ucieczką przed przeciwnikami.
Po wakacjach do kin wchodzi film na podstawie tej książki. Oglądałem już ekranizacje poprzednich książek Dana Browna ("Anioły i demony" oraz "Kod Leonarda da Vinci") i muszę przyznać są dużo słabsze niż papierowy pierwowzór. Ekran zabrał całą zagadkowość i uczynił filmy bardzo przewidywalnymi. Także polecam wam Inferno (powieści Dana Browna) jako książkę, a jeśli ktoś jest miłośnikiem thrillerów to koniecznie musi ją przeczytać.
Moja osobista ocena: 9/10
EDIT: Obejrzałem film na podstawie tej książki. Nie polecam.
CZYTASZ
Spis Literatury Wybitnej
Non-FictionZbiór książek wartych przeczytania. Opis opowiadań na wattpadzie oraz tych w formie papierowej. Staranne wyselekcjonowanie utworów, które swoim poziomem wyróżniają się na tle innych.