Blackout - Marc Elsberg

106 10 6
                                    

1. Typ: Książka wydana

2. Wydawnictwo: W.A.B

3. Gatunek: Thriller

4. Długość: 784 strony

5. Opis:  W europie gasną  wszystkie światła, przez  przerwę w dostawie prądu.  Nikt nie wie,  co się dzieje. Pogrążona w ciemności Europa zamienia się w wielki obóz przetrwania. Bez prądy zaczyna brakować jedzenia, ogrzewania, a komunikacja jest niemal niemożliwa.  Rozpoczyna się walka z czasem.

6. Własna ocena i opinia: Wyobrażacie sobie życie bez elektryczności?  Jasne, że nie! Bez prądu można wytrzymać kilka godzin, ale potem zaczyna nas denerwować ów brak.  Nasza europejska populacja jest przyzwyczajona do wygody jaką daje elektryczność.  Blackout to nie fikcja, to realistyczny obraz kontynentu pozbawionego prądu. 
Jedzenie szybko ulega zepsuciu, ogrzewanie przestaje działać, dostęp do wody staje się utrudniony, ponieważ nie działają urządzania pompujące ją.   Wszelkie baterie i akumulatory padają w ciągu kilku dni.  Komunikacja internetowa i telefoniczna nie działa.  Elektrownie jądrowe są zagrożone wybuchem reaktorów.  Brzmi jak wizja apokalipsy. Blakout ukazuje kruchość naszej ludzkości.  Nigdy nie zdawałem sobie sprawy z powagi takiego kryzysu, póki nie przeczytałem tej książki. 
Styl pisania nie jest lekki, ani przyjemny.  Sam musiałem wysilić się na początku czytania, potem fabuła bardzo mnie wciągnęła. Ta lektura należy do literatury dla  wprawionych czytelników.  Jednak polecam ją wszystkim, ponieważ można dzięki niej nauczyć się bardzo wiele. 
Historia opowiedziana jest  z punktu widzenia kilku osób, co daje dokładny obraz sytuacji.   Procesy postępowania władz w czasie kryzysu zostały wiernie przeniesione na strony książki.  To samo tyczy się procesów  technologicznych, ponieważ autor konusował się z ekspertami w dziedzinie informatyki oraz energetyki.
Książka jest bardzo ambitna, przez co wydaje się nudna oraz trudna do przeczytania.  Moją sympatię zdobyła, dlatego przeczytałem drugą książkę Elsberga "Zero".   Przyznać muszę, że Blackout ma swój mały udział w tworzeniu mojej książki (Blue Wolf), co daje jej niewielki plus w mojej ocenie.
Moja ocena: 9/10  
 







Spis Literatury Wybitnej Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz