1. Typ: Książka na wattpadzie
2. Autor: RJBScarletRain
3. Gatunek: General Fiction
4. Długość: 20 rozdziałów *
5. Opis: Diana nie należy do osób lubiących dzieci. Ona ich wręcz nienawidzi. Nigdy nie zamierzała zajść w ciążę i urodzić dziecko. Niestety jej mąż ma totalnie inne podejście do tej sprawy. Jego marzeniem jest wychowanie potomka.
6. Własna opinia i ocena: Mało można spotkać opowiadań o kobietach w ciąży, chociaż temat jest niezwykle interesujący. Początkowo byłem sceptycznie nastawiony do tego opowiadania. Sądziłem, że ciężko poradzić sobie z taką historią. Jak ja się cieszę, że ludzie potrafią mnie jeszcze zaskoczyć. Pierwsze rozdziały rozwiały moje wątpliwości. Autorka sprawnie oraz dojrzale poradziła sobie z tematem, tworząc świetną książkę.
Styl pisania sprawia, że czytelnik nie musi się męczyć brnąc przez kolejne rozdziały. Mimo lekkości można wczuć się w emocje i sposób myślenia bohaterów. Dialogi oraz opisy są naturalne, dzięki czemu sprawiają wrażenie autentycznych.
Bohaterowie bardzo różnią się od siebie, co pozwala spojrzeć na temat dzieci z szerszej perspektywy. Artur pragnie mieć dziecko, ale Diana nie chce o tym słyszeć. Już na początku czytania zadałem sobie pytania: "Co jest silniejsze miłość do drugiej osoby czy własne widzimisię? Czy można pokochać dziecko, którego się nie chce? "
Sam nie przepadam za młodszą częścią społeczeństwa, ale daleko mi jeszcze z tym do głównej bohaterki. Mimo że nie polubiłem Artura, to jego postawa wydaje mi się bardziej zrozumiała. Moją ulubioną postacią w książce jest przyjaciółka głównej bohaterki, Patrycja. Chociaż nie zdradzę czemu, aby nie spoilerować.
Książka może wydać się kontrowersyjna (niechęć posiadania dziecka, niekatolickie poglądy Diany) ale jest to kolejny plus opowiadania. Lubię przeczytać historię o osobie, która ma inne podejście do życia co ja.
Mógłbym pisać dużo pochwał i znaleźć jeszcze wiele plusów "Potwór w moim łonie". Myślę jednak, że popularność książki sama świadczy o jej poziomie. Na koniec powiem tylko, że jest to jedna z najciekawszych książkę jakie czytam na tej stronie, a już na pewno najlepsze General Fiction.
Moja ocena 8/10*stan na 8 lipca 2016r
CZYTASZ
Spis Literatury Wybitnej
Non-FictionZbiór książek wartych przeczytania. Opis opowiadań na wattpadzie oraz tych w formie papierowej. Staranne wyselekcjonowanie utworów, które swoim poziomem wyróżniają się na tle innych.