1. Typ: Książka na wattpadzie
2. Autor: Lets_Smile
3. Gatunek: General Fiction
4. Długość: 30 rozdziałów
5. Opis: Anna Hillow wiedzie szczęśliwe życie. Jednak nagle wszystko zaczyna się walić. W jednej chwili zostaje jej odebrana wszelka radość. Osiemnastolatka musi niemal samotnie zmierzyć się z twardymi realiami życia. Pozostała jej tylko dwuletnia siostrzenica, którą musi wychować sama.
6. Własna opinia i ocena: Lubię niebanalne historie, a ta opowieść się raczej do takich zalicza. Mimo że, znam kilka prac o podobnym ogólnym schemacie fabuły, ta jest wyjątkowa na swój sposób. Problemy głównej bohaterki są dużo poważniejsze niż złamane serduszko lub brak zainteresowania ze strony szkolnego podrywacza. Anna zmierza się z największym możliwym cierpieniem, czyli stratą bliskich. Ponad to odwracają się od niej niektórzy znajomi. Anna musi podołać zadaniu wychowania swojej małej siostrzenicy, jednocześnie chodząc do szkoły i pracy.
Największym plusem książki jest właśnie główna bohaterka. W niewielu opowiadaniach udaje mi się polubić wiodącą postać historii. Dbająca o rodzinę, uprawiająca sport, zaradna, biorąca sprawy we własne ręce oraz dojrzała dziewczyna szybko zdobyła moją sympatię. Decyzja o nie oddawaniu Laurel do domu dziecka wzbudziła szacunek. Autorka bardzo realistycznie przedstawiła życie osiemnastolatki, co dodało autentyczności całej książce. Szkolna codzienność, praca oraz relacje towarzyskie ładnie się ze sobą przeplatają, dając swoistą lekkość czytania. "Never leave her" przeczytałem niemal jednym tchem. Fakt, iż to naprawdę dobra książka, potwierdza nieprzeszkadzający nawet mi wątek miłosny (zazwyczaj wkurza mnie, że wszędzie autorzy wpychają jakiś romans).
Polecam opowiadanie wszystkim, a szczególnie osobom, które twierdzą, że nie ma sytuacji bez wyjścia lub że ich życie jest trudne.
Sam zacząłem ją czytać z powodu okładki kontynuacji Never leave her ( Get her back) , która mi się spodobała. Żeby jednak przeczytać drugą część wypadałby poznać historię przedstawioną w pierwszej. W ten sposób jestem bogatszy o przeczytanie tej książki.Moja ocena 7/10
CZYTASZ
Spis Literatury Wybitnej
NonfiksiZbiór książek wartych przeczytania. Opis opowiadań na wattpadzie oraz tych w formie papierowej. Staranne wyselekcjonowanie utworów, które swoim poziomem wyróżniają się na tle innych.