Dia memasuki rumahnya lalu menghempaskan badannya ke atas sofa. keluhan dilepaskan perlahan. 7 tahun. 7 tahun dia kejar impiannya. kerana keputusan yang di ambilnya 7 tahun lepas membawa kepada dia yang masa kini. Inikah yang dia mahukan?
"kai, gwenchana?" tanya sehun. "nae." balas Kai pendek. Dia terus hanyut dengan fikirannya. Apa yang dilihatnya tadi, di depan matanya, Aira. Aira sudah kembali selepas 7 tahun, di matanya AIra sudah banyak berubah. Makin cantik, berseri seri dan kelihatan matang. Dia mahu sangat bertemu Aira. Tetapi, adakah Aira masih ingatkan dia? Kai mengeuh lagi.
Sehun yang memerhati gelagat Kai hanya mampu menggeleng. Baginya Kai sudah banyak berubah. sejak 7 tahun yang lepas. sejak AIra menghilangkan diri. Dia tidak tahu apa sebabnya, tapi dia yakin perubahan Kai ad kaitan dengan kepemergian AIra.
"Kai, don't forget we have fanmeeting on this upcoming thursday." ucap sehun sebelum berlalu pergi.
........................................................................................................................................................................
Aira mengadah ke langit yang gelap disinari bintang-bintang. Cantik.
"Aira." Ihsan memanggilnya. "hmm" balas Aira tak berganjak dengan perbuatannya. Tenangnya melihat langit.
"aku tahu apa yang kau rasa. Aku tahu apa yang kau pendam. Tapi sampai bila Aira? memang aku taktahu cerita sebenarnya." Ihsan memulakan katanya.
Aira mengeluh. Dia memandang Ihsan. "Ihsan, aku tak pendam, cuma.. " Aira cuba mencari kata.
"Aira, aku tahu kau masih ada perasaan kat dia, sebab tu kau masih simpan gelang tu. Tapi, aku nak kau jujur dengan diri kau, kau tanya diri kau, betul ke kau sayang dia lagi? Aku tahu, aku datang lambat sebelum dia, sampai aku kekadang tertanya tanya, aku ni siapa dalam diri kau." ucap Ihsan panjang. Aira terkejut.
"Ihsan, kenapa kau cakap macam tu. Yes, memang aku masih simpan gelang tu, tapi tak bermakna aku masih simpan perasaan kat dia."
"macam ni lah Aira, kau fikirlah betul-betul. Aku taknak kau buat keputusan yang salah nanti. Kalau kau masih sayang kat dia, go and find him, tapi kalau sebaliknya, kau tahukan aku sentiasa ad untuk kau. Aku yakin dengan kau. aku yakin dengan keputusan kau, so aku bagi masa untuk kau fikir betul-betul. sebab aku yakin dengan takdir. lagi satu, khamis ni ada fanmeeting diorang, kau pergilah cari dia kat situ." Kata Ihsan sebelum berlalu meninggalkan Aira.
.........................................................................................................................................................................
Aira memandang smartphone nya. sudah 2 hari Ihsan tak contact. Mungkin dia nak bagi masa untuk Aira berfikir. Fikir Aira. Itu salah satu sebab Aira sukakn Ihsan. Dia tak mudah melatah, dia befikiran matang. Aira mengambil smartphone nya, lalu menaip message.
" esok teman aku pi fanmeeting diorang."
"ok, aku ambil kau pukul 9.00 pagi."
..........................................................................................................................................................................
Aira yakin dengan keputusan yang dibuatnya kali ini. Aira sudah bersedia. Aira sudah bersiap awal lagi. Isan datang tepat jam 9.00 pagi lalu mereka terus bergerak. Di dalam kereta, tak banyakperkara yang dibualkan. Msing-masing mendiamkan diri. Melayan perasaan. Setibanya di situ, Ihsan menurunkan Aira, dia mahu menmarkir kereta.
'ramainya' ucap Aira dalam hati. Fanmeeting sudah lama bermula. sekarang telah berjalannya sesi ber'autograph'. Dari jauh, Aira dapat melihat 12 orang jejaka sedang melayan fans mereka. Aira tersenyum. Dia turut beratur di lane Kai. Aira menarik nafas panjang-panjang. Dia harus lakukan ini.
setelah setengah jam beratur, tinggai dua orang dihadapan Aira untuk sampai giliran Aira. Kelibat Ihsan masih tidak kelihatan. Aira mengeluh.
Kini, gilirannya sudah tiba. "anyeonghasaeyo! your name?" tanya Kai tanpa memandang. "Aira." Kai yang tehenti menulis, lalu mendongak melhat Aira. "it's her. Aira." Kai tersenyum pada Aira. Aira membalas senyumannya.
"long time no see Aira. Hyung Aira is here." ucap Kai gembira. Hatinya bahagia, melihat Aira di hadapannya.
"omg Aira! hey girl, whatsup?" tanya chanyeol.
"you're so beautiful Aira." sehun ucap. kata-kata Sehun mengundang ketawa mereka.
"you come here to meet Kai right?" tanya Sehun. "7 years, Aira you know what Kai changed so much." sambung Sehun. Namun dia mendapat jelingan tajam daripada Kai.
"haha I come here today to meet all of you. and Kai ofcourse." ucap Aira. Kai terkejut.
"kai, remember, once ago you had said this to me, go and catch your dream and come and meet you when i had achieved my dream right? so today i come here as doctor Aira, and come to meet you. And, you also said if we're meant together, we'll meet in future right? so..." belum sempat Aira menghabiskan ayat-ayatnya.
"Aira, sorry aku lambat." potong Ihsan. semua mata memandang Ihsan dan Aira bersilih ganti. Minta explanation. Aira menarik nafas sebelum meneruskan katanya.
"Guys, this is Ihsan Fahmi, my fiance." Kai terkejut. semua memandang Ihsan. lalu mereka senyum.
"Hye Ihsan, nice to meet you." hampir serentak mereka ucap.
"so Kai, here i want to return back your bracelet. sorry and thanks for everything. and we're not meant together. Go and catch your dream and fame. " Aira menghabiskan ayatnya. Lega.
"ohh, thanks Aira. For everything. hopefully we're still friend. and sorry for everything. my selfishness." balas Kai dengan senyuman tawar.
"so, i think we must go, sorry guys, till we meet again, bye!" Ucap Aira sebelum berlalu pergi dengan Ihsan.
Here, the end of The Stars. Moral of the story:
Firstly, semua yang kita suka tak semestinya baik untuk kita dan semua yang kita tak suka tu la kekadang yang terbaik buat kita.
Secondly, everyone has their own priorities, so we just need to set our priorities, For example sebagai student our priorities is study, kejar cita-cita kita.
Lasty, yakin! believe in every decision we choose. Have faith! that's the important.
author's note: i want to make another story, so look forward on it, thanks, :)
YOU ARE READING
The Stars [Malay]
FanfictionWhat will happened when a normal girl meets with extraordinary guys?