"what's your name?' tanya Leader EXO.
"hmm, do I need to tell my name?" jawab Aira sarkastik. semua orang terkejut dengan jawapan Aira. Peminat- peminat EXO bengang dan menyumpah Aira.
"guys, guys, guys! listen here. please calm down our dear fans. it's okay." kata Leader EXO menenangkan keadaan yang semakin hangat. Nasib baik keadaan berjaya di kawal. Fuh!
'ni yang malas nak datang konsert ni. fan diorang ni pun' bentak Aira dalam hati.
"ok, thanks for come on stage" ucap Leader kepada Aira.
Aira menyusun langkah untuk cepat- cepat turun daripada stage.
"ceh, panggil aku naik atas stage, nak tanya nama ja ke? baik xpayah panggil." bebel Aira sambil menuju ke tangga stage.
Tiba- tiba, langkah Aira di tahan oleh seseorang. Aira mendongakkan kepalanya untuk melihat siapa yang menahannya. Tingginya.
"After this concert ended, come to backstage.ALONE!" tegas suaranya. Langsung tiada senyuman.
"if, I don't want?" tanya Aira
"you'll regret." katanya lalu meninggalkan Aira.
haih, kenapa laa hari aku hari ni tak menjadi? ruin!
.............................................................................................................................................................................
"Aira! Asal kau jawab macam tu?" marah Akma
"Apa? betul la apa yang aku jawab." jawab Aira.
"Masalahnya, jawapan kau tu mengundang kemarahan fan EXO, juga mengundang bahaya kat kau. Mana la tahu ada sasaeng fan diorang yang tak puas hati dgn kau, datang serang kau?" bebel Akma.
"Apa? Sa... sasaeng fan? apa tu?" tanya Aira.
"Fan yang fanatik sesangat dekat diorang laa"
"ohh, macam kau eh?" Aira memerli Akma.
"eh..eh.. ehh, aku? bukan okey. Aku minat diorang but takdak laa sampai sasaeng fan tu." balas Akma.
macam mana aku nak beritahu Akma nii.. bisik hati Aira.
"Hmm, Akma. habis concert ni kau balik dulu eh? Aku ada hal sikit. takpa aku balik dengan teksi." terang Aira.
"kau ada hal apa? hmm, takpa ke kau balik sorang-sorang nanti?" tanya Akma seperti curiga terhadap Aira. Pelik!
"hmm, takpe takpe. aku boleh balik sorang-sorang. jangan risau eh?" kata Aira meyakinkan Akma.
"kalau macam tu takpe laa." kata Akma.
.............................................................................................................................................................................
sesudah tamatnya konsert, Aira menghantar Akma ke parkir kereta.
"ok, aku balik dulu tau. apa-apa hal call aku." ujar Akma.
"roger!" balas Aira sambil mengangkat tangan ke paras dahi. Ala-ala polis menerima arahan. Haha!
setelah yakin hilangnya kelibat kereta Akma, Aira masuk semula ke tapak konsert. Dia perlu menuju ke backstage.
YOU ARE READING
The Stars [Malay]
FanfictionWhat will happened when a normal girl meets with extraordinary guys?