Siapa Mereka?

172 7 0
                                    

“Huarghhhhh!”Aira menggeliat meregang- regangkan badannya.Aira melihat jam. What! Dah pukul 10 pagi.Apa punya kawan tak kejut aku. Tetiba Aira ternampak sticky note di atas meja.Amira pantas bangun daripada tidurnya, lalu membaca sticky note yang ditinggalkan.

 ‘Aira, aku ada emergency case! Aku dah kejut kau, tapi kau liat nak bangun! By the way, Aiman suruh kau gi ambik Yen kat airport! Kita orang busy hari ni. Sorry! J’

 Oh! Yen balik hari ni. Hmm, ok juga. Tak dak la bosan dok sorang sorang nanti.Aira mencapai tualanya, lalu menuju ke bilik air.

............................................................................................................................................................................... 

    “Aduh! Aku dah lambat ni. Jam pulak.” Rungut Aira. “Dia orang ni pun bagi tahu last minute kata Yen sampai awal.”

 Aira memecut keretanya. Eh! Bukan keretanya, kereta Akma! Buat harta pulak kan! Setelah 30 minit dalam pemanduan Aira tiba di KLIA.Dia memarkir kereta, lantas terus bergegas ke bahagian arrival.

 “what the hell? Ramainya makhluk Allah kat sini. Ada sale ke kat KLIA ni. Ramai sangat ni.” Bebel Aira. “tak boleh jadi ni.” Aira meredah lautan orang orang di situ.Mampus korang la kalau aku langgar korang. Sorry hari ni aku tak dak manner!

 “Huh! Akhirnya. Mana Yen ni tak Nampak batang hidung dia. Aku punya la kelam kabut, ingat dah lambat. Tapi batang hidung pun tarak Nampak.”

                     Tetiba, seseorang menjerit, “EXO!”Aira menoleh ke belakang. Oh my god! Dia melihat ramai orang berlari kearahnya. Aira tunggu apa lagi. Membuka seribu langkah untuk lari.Sedang Aira berlari, dia telah terlanggar seseorang lalu terjatuh.“Aduh!” rintih Aira. Aik! Mana orang yang bising bising tadi! Dia menoleh ke belakang.Patut la.Polis tengah kawal. Aira cuba bangun. Tiba- tiba ada tangan yang menghulur untuk membantu. Aira menyambut tangan tu. Siapa punya tangan la.

                     “Mianei!” kata lelaki itu. “what?” Tanya Aira. “oh, he said sorry.” Kata kawannya.Maybe la. “it’s okay!” balas Aira. Aira membetulkan kedudukan bajunya dan tudungnya.Habis tudung aku rosak.Sedang dia membetulkan baju dan tudungnya, Aira perasaan ada mata-mata melihatnya.Dia mengangkat kepalanya. 12 pasang mata! “What?” Tanya Aira. “Nothing. Do you not realise who we are?” Tanya salah seorang daripa mereka.Pantas Aira menjawab, “Tak!”

Tetiba Aira melihat seseorang sedang melambai- lambaikan tangan kearahnya.Aira tersenyum dan melupakan seketika kejadian sebentar tadi.Dia berlari meninggalkan 12 pasang mata yang sedang melihatnya tadi. “yen! Long time no see!” tegur Aira.

“kau pun sama la. Makin comel!” ucap Yen sambil mengusap kepala Aira. “jom!” “kau tahu tak, macam macam jadi tadi. Penat aku! Jumpa dengan 12 orang yang aku tak kenal!” rungut Aira.Yen hanya ketawa. “kau ni dari dulu sampai  sekarang tak berubah- ubah. Suka merungut! Kau tidur mana malam ni?”

“aku? Aku tidur kat Sunway Hotel.Kau?”Balas Aira.“Aku pun tidur situ jugak. Jom la gerak ke sana, aku penat la. Nak tidur. Esok la aku jumpa diorang.” Kata Yen sambil menguap.

 ....................................................................................................................................................................................

Setibanya di hotel, “ramainya orang.” Kata Yen. “tu la hari ni hari ramai orang sedunia kot.” Balas Aira sarkastik.Mereka berjalan menuju ke bilik hotel masing- masing. “jumpa esok. Breakfast! Goodnite, dear.” Kata Yen.

Amira menghempaskan badannya keatas katil lalu terlelap. Penat!

The Stars [Malay]Where stories live. Discover now