The Stars [Malay]

385 6 1
                                    

“okey! Before we ending our show, let’s do our last greeting.”

“we are one! Exo hamnida! Kamsamhapnida! Bye!”

“cut! Alright, we had finished up the filming. Thanks for the cooperation!” ucap PD.

Mereka bertepuk kegembiraan. “so, tonight we’re free!” Chan Yeol menjerit.

 ...............................................................................................................................................................................

Bosan! Aira menutup televisyen. “hoii! Apa kau ni, aku ngah tengok tv kan?” marah Akma.

“alah, bising la kau. Korea korea korea. Apa yang menariknya aku pun tak tau.” Bebel Aira.

“kau jangan, sekali kau minat, aku gelak kat kau!” ketawa Akma. Whatever!

“hoi!! Apa bising bising ni? Dengar sampai kat luar tau.” Sergah Aiman sambil membaling bola keranjang tepat mengenai sasaran. Akma! “nasib baik aku sempat sambut, kalau tak habis muka aku yang comel ni.” Haha..

“eh! Aira lusa teman aku ke concert. EXO live in Malaysia. Please!!” pujuk Akma.

“hah? Tak nak aku! Serabut je gi sana. Dh la ramai orang, nanti penyet aku.” Tolak Aira.

“alaaa, jom la teman aku. Please! Kau kat Malaysia pun sekejap je kan? Lepas ni kau nak balik sana dah. Aiman pujuk la Aira ni suruh teman aku.” Renget Akma. Macam budak kecil!

“haah la Aira, kau teman la minah sorang ni. Nanti dia ajak aku, tak nak aku. Lagi pun kau nak balik sana dah nanti. Teman la kawan kita yang comel ni.” Aiman mengenyit matanya.

“hmmm! Ok ok. Aku teman. Tapi tiket kau belikan! Aku tak nak tanggung apa apa!” putus Aira.

“camni la kawan!”

“by the way, bila kau nak balik sana?” Tanya Aiman.

“next week kot” ringkas jawapan Aira.

“Nanti bawak la kita orang jejalan kat sana.”

“aku pun jalan kat sana tak hafal lagi. Nak bawak korang.Sesat la nanti! Haha..” bidas Aira

“kau tidur rumah aku kan malam ni?” Tanya Akma. “ye la cik kak oi. Tapi malam ni je tau.Tak berani aku dengan mama kau tu” balas Aira sarkastik.

“so, nanti, kau tidur mana?” Tanya Aiman. “aku dah book bilik kat Sunway Hotel. Don’t worry my dear!” balas Aira sambil tersenyum.

The Stars [Malay]Where stories live. Discover now