Kidnapped?

126 5 0
                                    

"but, wait!" kata Suho dan semua berhenti melangkah lalu memandangnya.

"why hyung?" tanya D.O

"what's about our sasaeng fans? that following us everywhere, they'll saw us with her. And rumours will spread." terang Suho panjang.

semua terdiam, tiada sepatah kata yang keluar daripada mulut mereka. Aira hanya terkebil-kebil tanda tidak mengerti.

"Hyung, hyung I got and idea." kata Baekhyun sambil tersenyum sinis.

"what's your idea? tanya mereka serentak.

"like this," Baekhyun menerangkan rancangannya ke[ada mereka.

"Alright! I agree with your idea"

"me too"

"me, me"

mereka bersetuju dengan rancangan Baekhyun. But, apakah rancangan mereka?

.......................................................................................................................................................................

Aira memerhati mereka daripada tingkap rumahnya.

'Wow! Ramainya, fans diorang yang ikut diorang ni. Patut laa diorang risau tahap giga! yang sasaeng fans ni pun, takdak life ke? dok ikut diorang ni ke mana saja diorang pergi. tolong laa.' desis hati Aira.

"diorang pun ni, suka hati je batalkan. aku dh dress lawa-lawa. Haish. Baik aku keluar ambil udara segar. Tenangkan fikiran." bebel Aira.

Aira melangkah keluar dari rumahnya. Berjalan- jalan keseorangan. Tiba- tiba ada dua buah van berhenti di sebelah kanan dan kiri Aira. Aira panik. Tanpa sempat berkata- kata Aira sitarik masuk ke dalam salah sebuah van tersebut.

Aira meronta-ronta untuk dilepaskan.

"Hey!" kata salah seorang daripada mereka. ke semua mereka memakai mask mulut.

"Alright hyung!" Aira dilepaskan daripada pegangan yang kuat.

"What do you want from me?" tanya Aira terketar-ketar.

"we want you" kata salah sorang daripada mereka. Kenapa aku macam pernah dengar suara mereka ni.

Mereka ketawa terbahak-bahak.

"Hey you! this is us ." Mereka membuka mask mulut yang dipakai oleh mereka.

The Stars [Malay]Where stories live. Discover now