"YAHHHH!! Please stop doing stupid things!" marah Aira.
semua terdiam. Terkejut mungkin. Aira mengenggam erat kusyen kereta, menahan kemarahan.
"please stop the car there." putus Aira sambil menunjuk arah di mana tempatnya.
Tanpa berkata apa- apa Aira turun daripada kereta. "you can go, now. Thanks hyung!" ucap Aira kepada Manager Exo yang memandu kereta.
setelah dua buah van berlalu pergi, tinggal lah Aira keseorangan di tepi jalan raya. Aira mengeluh lalu mengatur langkah pulang ke rumahnya.
Aira singgah ke convenient shop yang berdekatan rumahnya. sedang dia memilih barang untuk dibeli dia terdengar perbualan seseorang dengan rakannya.
"yahh! you know what? there is a girl that always be by exo side."
"oh jinjja? who that fucking girl? I want kill her. how dare she stays by our oppa side. I want too."
"I dont' know, but here their photo, i mean her photo with exo."
"yah, yah, yah! that's girl. that's girl." katanya sambil menunjuk ke arah Aira.
"my ass" kata mereka sambil menjelin ke arah Aira lalu pergi meninggalkannya.
Setelah membayar di kaunter, Aira melangkah laju ke arah rumahnya.
'Aira, kenapa kau bodoh sangat? kenapa kau boleh terlibat dengan diorang? kenapa? kenapa? sebab diorang handsome? oh my god Aira, you're in trouble,now! how should you go to your university? semua orang dah kenal kau?' kutuk Aira kepada dirinya sendiri.
Keesokan harinya, Aira bersiap sedia untuk ke universiti nya. Namun, tiada siapa yang sangka bakal berlaku.
Sesampai di universiti, Aira berasa sangat pelik apabila semua memandangnya dengan pandangan yang menjengkelkan.
"she. she the girl with exo." Aira mendengar orang berbisik-bisik.
"i'm pretty than her but why exo choose her?"
"i hate her."
"oppa, why tou do like this to me? why tou choose her?"
semuanya didengar Aira semasa on the way ke kelasnya. Akhirnya, Aira melepaskan keluhan setibanya dia di kelasnya.
baru ja Aira duduk, dia di kejutkan dengan perkara yang tidak disangka-sangka.
"Yahh!, you're think you're good enough? stay by my oppa side?" kata seorang perempuan. Cantik. oh maybe exo fans.
Aira buat-buat tak dengar. Dia mengeluarkan telefon bimbitnya, lalu membeleknya.
"yah! i'm talking to you!" perempuan tu merampas telefon bimbit Aira dari tangannya, lalu membalingnya. Pecah! Berkecai. Aira terkejut! semua terkejut! Aira memandang tepat ke arah perempuan tu.
"what do you want?" tanya Aira tegas.
"I'm warning you, stay away from my oppa, if not.."
"if not? why? you wanna kill me? hey! what a dumbess? did they know you? No right? be a mature girl laa, my dear. Don't be silly girl. they also have life, their life, they want to live as a normal people." Bidas Aira.
"Are you trying to teach me right now? you, you wait and see. you'll regret!" kata perempuan tu lalu pergi mennggalkan Aira.
Akhirnya, kuliah tamat. Ahh! hari yang membosankan! my day had been ruin by them!
Aira melangkah keluar daripada kawasan universiti. Dia terkejut apabila ramai orang berkumpul di hadapan universiti. Apa yang berlaku?
"I want kill this girl!" kata seseorang. Aira melihatnya berlari menuju ke arah Aira sambil membawa sebatang kayu.
Ya Allah! apa ni? Aira memejamkan matanya. Takut! Dia thu dia akan dipukul dengan kayu. Dia redha.
Tiba-tiba dia rasa seseorang memeluk lalu menolaknya ke tepi. Aira terjatuh. dan di atas badannya ada sesorang. Berat gila badan dia ni. Aira membuka mata. Dia terkejut. Chanyeol!
"hey you! you know how i miss you?" kata chanyeol.
Mereka berdua bangun. Chanyeol mencari kelibat orang yang cuba memukul Aira.
" you know what? if you all try to hurt her, its like you're trying hard hurt exo!" kata Chanyeol.
Semua mereka terdiam.
YOU ARE READING
The Stars [Malay]
FanficWhat will happened when a normal girl meets with extraordinary guys?