Na ons bezoek bracht Pompeius ons naar huis. Sameus mocht van moeder blijven slapen.
'Pompeius? Waar gaan we naartoe?' Hij had een andere straat ingeslagen. Ik wist waar hij naartoe ging, maar toch wilde ik zijn antwoord.
'We gaan naar je vader.'
5 woorden die de rest van de dag nog rotter maakten. Niet alleen was hij de eigenaar van Ichor Industries. Ook was de kloot de hogepriester van de tempel. Zijn idee dat Ichor een geschenk was van de Goden voor hem maakte hem tot het grootste ego dat ik kende.
'Wat wil hij van me?' 'Hij wil je zien na vandaag.'
Ik zuchtte diep en keek Sameus in de ogen. 'Misschien is het beter dat je niet meegaat.'
'Nee.'
'Je weet hoe hij is.'
'Dat weet ik, maar ik laat je niet alleen met die achterlijke pater.'
Carolus-Magnus Mosterson was de eigenaar van Ichor Industries en de hoge priester van het 'Gouden Pantheon'. En hij was mijn vader.
De auto stopt voor de hoofdzetel van Ichor Industries. Het grootste gebouw in de stad. 271 meter hoog. Gebouwd in het Goud verisme. Ik dacht dat men het mythische empire State building wilde nabouwen, alleen was dit is staal en goud, gewoon goud en vals goud. De mythische stad New York, een van de weinige steden waarover we leren als we het hebben over de creatie van onze wereld.
Sameus en in namen de gigantische privé-lift naar het bovenste verdiep. Na een twintigtal seconden van pure pijnlijkheid zei een zachte vrouwenstem: 'penthouse, 167 verdieping.'
Ik zucht en loop de lange hal in. De parket vloer had een zwierig patroon dat niet paste bij het strakke buiten van het gebouw. Het hal eindigt in een gigantische open ruimte. Een ei van gerookt glas omringde ons. Tegen het raam stond een man met een lange zwarte jas. Hij draaide zich om en keek Sameus en mij aan met diepliggende bruine ogen. Een korte donkere baard bedekte het meeste van zijn gezicht.
'Lucs,' zei hij, 'waar ze ook is. Ze is bij de Goden om ze te dienen.'
Ik wilde hem slagen op die rot kop van hem. Wist mijn bloed eigen vader niet hoeveel zeer dat gedaan heeft. Zie hoe Sameus later gaat doen.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Heeeeeeeeey, ik weet dat het even heeft geduurd sinds ik iets heb geschreven en het spijt me ook. Maar hier is het nieuwe deel van Ichor! Ik hoop dat jullie er van genoten en ik beloof om meer te schrijven in de vakantie!
Greetz. Youre favorite gay writer ;)
JE LEEST
Ichor
Science FictionHet is het jaar 2259. De wereld is verandert en de laatste nederzetting van mensen, de Gouden Stad, is alles wat nog leefbaar is. Lucas Mosterson is 18 jarige jongen die hoort bij de elite van de stad, gezegend met een drank dat eeuwig leven kan ge...