Oblivion

5 1 0
                                    

Oblivion, het mythische land van de goden, waar de allereerste druppel Ichor gemaakt zou zijn uit het bloed van de oppergod Penstar. De vijfsterrige god. De god van leven en tijd. Om de zoveel jaar was er een andere, zijn gezicht leefde even lang als een normaal mens, als een of andere verdwaalde alien.

'Ik ben Penstar,' zei mijn vader. 'Wat?' Ik deed niet eens moeite om mijn ondertoon van ongeloof weg te steken. 'Dit is misschien moeilijk te geloven maar,' hij haalde diep adem, 'de goden hebben ons uitgekozen om hun te vertegenwoordigen op deze planeet.'
'Aka, jullie zijn de goden?' Ik keek rond de kamer nu mijn ogen gewend waren aan de dichte mist. Ik herken machtige mensen van de stad. De president, de leiders van de grootste bedrijven dat er waren, zelfs de directeur van de school was er! Ik vond al dat hij veel op Educor leek,  de god van wijsheid.

'Zo kan je het zien maar daarom zijn we niet hier Lucas. We zijn hier om jou iets te vragen, of je het wil opnemen om Lazarus te worden. De god van de nacht, slaap en dromen.'
'Waarom? Waarom zou ik een god willen worden?'
'Omdat goden en hun metgezellen eeuwig leven.'
'En hun metgezellen?' mijn adem stokte even en ik voelde me wankel. 'Eeuwig leven voor Sameus en mij?' Ik zocht naar de figuur van mijn moeder. Wetend dat deze mensen hier de goden waren moest zij wel Emuralia zijn. 'Dus hij wordt dan niet meegenomen?' Ze schudde haar hoofd.
Tranen vulde mijn ogen, alles waar ik ooit bang van ben geweest was verdwenen met deze kans. Ik keek Penstar recht in de ogen.
'Ik doe het.'

'Welkom Lazarus, god van de nacht slaap en dromen!'

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Heeeeeey, ik hoop dat jullie er van genoten, ik begin terug in de swing of things te geraken dus verwacht maar wat leer updates :)

Greetz. Matthias Bodson

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Dec 07, 2016 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

IchorWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu