Ik kleede me vlug aan en gaf Sameus nog een snelle kus. 'Ik ben direct terug.' Hij knikte en begon zichzelf aan te kleden. Ik wandelde rustig naar de hal waar mijn moeder stond in een lang wit gewaad. Het stond haar geweldig en accentueerde al haar vormen. Ze stond voor de grote eikenhouten deur naar de woonhal.
'Lucas,' zei ze plechtig.'Lazarus, de god van de nacht en dromen heeft jou uitgekozen.' Ik wist niet waar ze het over had, dus zweeg ik. Lazarus bestond niet. Ze gooide de grote eikenhouten deuren open en ging een zwakbelichte ruimte binnen. De ruimte wat waarschijnlijk de woonhal geweest was, was donker en er hing een dichte nevel, die de geur had van wierook vermengd met rozenblaadjes die al een paar dagen hebben geweekt in water.
Ik liep naar binnen, moeder was nergens meer te bekennen, ze was opgegaan in de dichte zoetige mist. Een fel licht scheen plotseling recht in mijn ogen. 'Welkom Lucas Arrabellus Mosterson.' De stem gelmde door de ruimte en door de dichte mist klonk ze nog luider. Het was een mannenstem die me vaag bekend voorkwam.
Een schaduw wandelde naar voren. Gehuld in een witte toga was hij onherkenbaar, dezelfde toga als mijn moeder alleen met randen die ingeborduurd waren met goud. Mijn vader stond voor mij. Ik deinsde een klein beetje achteruit, het was heel lang geleden dat ik hem nog van zo dichtbij zag. Zijn donkere bruine ogen, de kleine kraaienpootjes die je bijna nooit zag, omdat dit de eerste keer was in tijden dat ik hem zag lachen. Mijn vader lachte.
'Lucas,' hij haalde diep adem, 'welkom in Oblivion.'
-----------------------------------------------------------Heeeeeey, hier is een nieuw deel van Ichor, het is lang geleden maar ik hoop dat jullie er van genieten, ik heb het nu uitzonderlijk druk dus ik weet niet wanneer ik weer kan schrijven.
Cya later
JE LEEST
Ichor
Science FictionHet is het jaar 2259. De wereld is verandert en de laatste nederzetting van mensen, de Gouden Stad, is alles wat nog leefbaar is. Lucas Mosterson is 18 jarige jongen die hoort bij de elite van de stad, gezegend met een drank dat eeuwig leven kan ge...