Keesokkan hari//
"Omma,appa! Josh dah balik" jerit Joshua lalu memeluk kedua parentsnya."Manja kalah kucing miang" dengus eunna sambil menjeling oppanya yang memeluk omma dan appa nya.
"Biarlah nak miang. Eh ! Mingyu pun ada" kata joshua sambil tersenyum ke arah mingyu.
"Sorry x join seventeen semalam. Omma appa! Mingyu nak balik dulu." Kata mingyu meminta kebenaran untuk pulang.
"Sokey gyu" balas joshua.
"Ala oppa awal lagi. Tak payah la balik lagi." Sapa eunna seraya memegang tangan mingyu.
"Nanti petang oppa datang jemput eun kita gi lepak ngan geng seventeen. Kei and yeon pun join skali." Terang mingyu sambil mengusap lembut rambut eunna.
Eunna hanya menganguk tanda faham. Mereka berlima berjalan ke arah pintu utama rumah agam itu. Mingyu menekan butang pada kunci kereta ferari merah miliknya.
Ciutt! ciutt ! Bunyi kereta tersebut. Mingyu mula mendekati keretanya yg berada di bawah garaj mewah kediaman Lee.
"Gyu balik dulu eh." Kata mingyu sambil melambai tangan kearah Lee family's.
"Bye oppa! Take care ". Jerit eunna lalu lari mendapatkan mingyu.
"Take care ya mingyu". Tambah puan dan tuan Lee.
"Mingyu jangan lupa petang ni". Tambah joshua laku melambai tangan kearah mingyu sambil tersegih seperti kerang.
"Jangan lupa ambil erh petang ni. Kalau tak datang siap". Beritahu eunna seraya menunjukkan lima harinya yg digenggam ke muka handsome milik mingyu.
"Okey okay". Balas mingyu lalu masuk ke dalam perut keretanya.
Kelihatan kereta mingyu yg sudah keluar dari perkarangan rumah agam keluarga Lee. Semakin lama bentuk kereta mewah rumah agam itu semakin hilang dari pandangan.
Skip//
(Pada petangnya// ^_^
"Annyeonghsaeyo". Panggil mingyu yg sudah tiba dihadapan pintu kediaman Lee.
"Yahh! Kim mingyu!" Jerit eunna seraya menarik tangan mingyu berjalan ke arah kereta.
"Omma eun pergi dulu. Jalgayo!" Jerit eunna memberitahu ommanya.
"Okay jaga diri sayang". Jawap puan Lee ringkas sambil melambai tangan ke arah anak bongsunya.
Eunna pov //
"Mana mingyu ni. Kenapa tiba tiba aku rindu dia ni. Hoi eunna bangun." Bebel eunna sambil menepuk pipi tembam nya.
"Annyeonghasaeyo"
"Eh suara mingyu lah" kata eunna yg duduk di sofa sambil memakan cookie dan susu segar."Omma gyu datang" jerit eunna smbil berlari membuka pintu.
"Yahh! Kim mingyu! Tarik tangan mingyu pergi kereta.
"Mingyu aku rindu kau. Kenapa dengan aku ni" kata eunna dalam hati sambil menarik tangan mingyu.
Eunna POV end //
Semasa perjalanan ke dorm seventeen eunna dan mingyu hanya mendiam kan diri
"Apa masalah aku ni. Kenapa aku boleh rindu dia. Aku dah suka dia ka. Atau dia dah mandrem aku"bebel eunna dalam hati sambil curi curi melihat mingyu.
"Tahu lah handsome pon. Tak payah nak curi curi tengok la ingat free ka" kata mingyu selepas menyedari eunna sedang mengushanya. Mingyu tergelak kecil.
"Perasan " balas eunna pendek . Lalu mendiam kan diri.
Keadaan dalam kereta semakin sunyi .
.
.
.
.
.
.
.
Di dorm seventeen//
( seventeen ni semua anak jutawan jadi dorang share duit beli dorm untuk member dorang)Mingyu dan eunna yg baru sampai ke dorm mula keluar dari perut kereta. Member svt dan kei serta yeon yg melihat kedatangan mingyu dan eunna terus berjalan setapak demi setapak untuk mendapatkan mineun couple. Muahaha -..-
"Hey" panggil yeon sambil mencuit bahu eunna.
"Hey" balas eunna sambil membetul kan baju nya yg sedikit terangkat sehingga menampakkan belakangnya.(dia pkai seluar jeans pendek dengan t-shirt putih yg besar)
"Jom masuk " ajak kei.
Svt termasuk mingyu sedang berborak untuk memberi bahagian masing.
"Hoshi, deokyum, dino,jeonghan dan wonwoo. Korang gi beli makan". Arah s.coups si leader sambil menghulur beberapa keping duit kepada wonwoo.
"Woozi,jun,the8 dan aku s.coups. kita hias n kemas tempat makanan." Arah s.coups lagi.
"Dan yg terakhir, vernon,mingyu,joshua dan seungkwan, korang siap kan makanan nanti tunggu hoshi and the geng beli. Arra?" Kata s.coups.
"Erk .... kami buat apa(?)" Soal eunna sambil menunjuk kearah diri nya dan kawannya.
"Ouh lupa sorry sorry. Kei and yeon bleh tolong geng oppa. Eunna tolong geng joshua. Arra?" Jawap s.coups.
" ah nae" jawap eun,kei,yeon serentak.
"Go go go semua buat kerja masing masing. Yg lain jom masuk ingat seronok ka kat luar ni" kata woozi acah acah leader.
" hey pendek kau bising ape " marah diva boo
"Suka hati aku la diva boo oi" jawap woozi
"Hey x payah oa gaduh" tegur vernon.
"Tah macam budak budak" tambah dino
"Ceh kau buat cam dah besar dino" marah the8.
"Yg kau gi gaduh ngn dino phal pulak the8 oi" tambah jun sambil menepuk dahi.
" woi x nak buat kerja ka "jerkah joshua.
"Wah oppa garang nya" kata eunna sambil tergelak.
"Wooo biasa la " kata joshua
"Dah dah jom masuk dalam" ajak mingyu
Bersambung ^_^
Sorry typo hindu -..-
Vote anda amat dihargai ^_^
Thanks for vote muah -_-
YOU ARE READING
[C]My Love ●Taehyung FF●
FanfictionDi sebabkan salah faham. Aku tinggalkan dia. [First story from eunna_mingyu]