Part 18

689 34 1
                                    

Mereka berjalan menuju kearah sebuah kereta hitam milik taehyung.

"Awak masuk." Kata taehyung sambil membuka pintu kereta.

"Ye ye ye tepi aku nak masuk." Marah eunna.

"Good girl." Kata taehyung sambil tersengih seperti kerang busuk.

"Good good ape? " balas eunna lagi.

"Still garang macam dulu, cute macam dulu, semua macam dulu ....tapi hati awak je lain sikit. Tapi saya tau hati awk tu masih ada sayakan sebb saya ni first love awk dan awk pon first love saya juga. I still love you chagi." Kata taehyung sambil mengerlin kearah eunna sikit sikit kerana focus terhadap permanduannya.

Eunna hanya terdiam. Dia mendongakkan dagunya melihat kearah taehyung tapi satu benda menarik perhatian.

"Eh dia simpan lagi pictures ni ? Siap sangkup kat kereta lagi." Bisik hati kecil eunna.

"I love u". Kata taehyung tiba tiba.

"I love u too." Balas eunna dalam hati. Tapi sebaliknya dia membuat muka masam kearah taehyung.

Taehyung hanya tergelak kecil.

Keadaan dalam kereta menjadi sunyi sepi sehingga la sampai ke suatu tempat yg dibawa oleh taehyung.

Cafe kau aku kita -__-

"Awak duduk sini ." Panggil taehyung.

"Tak nak! Aku nak balik *nak nangis*" marah eunna sambil membetulkan rambutnya.

"Awak jangan nangis." Kata taehyung ingin memujuk eunna.

"Nak balik tae~eun nak balik." Balas eunna lalu menekup mulutnya.

"Tae(?) awak panggil saya tae? Awak ingat lagi nama manja saya? Maknanya awak sayang saya lagi." Tanya taehyung teruja sambil memegang tangan eunna.

"Kau pahal! Sekarang aku dah ada mingyu." Balas eunna sambil memanggil pelayan cafe.

"La! Tadi cakap nak balik?" Tanya taehyung mengusik eunna.

"Dah aku lapar! Biar lah!" Balas eunna sambil melihat menu.

"Still sama." Bisik taehyung pelahan sambil menghadiahkan senyuman manis kepada eunna.

"Saya nak wafer dan mocha. Kau nak apa V ?" Tanya eunna setelah selesai memilih makanan untuknya.

"Saya nak cake cheese and mocha." Kata taehyung.

Pelayan itu mengangguk lalu pergi mengambil makanan yg dipesan.

"Awak still suka mocha?" Tanya taehyung teruja.

"Yelah tu kan favorite coffee aku." Balas eunna slamber badak.

Makanan pun sampai. Mereka mula menikmati makanan.

"Eun? Mingyu tu sapa kepada awak?" Tanya taehyung kerisauan.

"Sibuk lah kau ni. Dia namja chingu." Balas eunna sambil mengigit wafer.

"Ouhh. Mata awak tu kenapa pakai kanta lekap?" Soal taehyung.

"Lah mata aku suka hati aku lah" jawap eunna.

-pulang-

"Eun...eun.... bagun la dah sampai rumah awak ni." Kejut taehyung sambil menepuk-nepuk pipi tembam eunna.

"Huwaa(menguap) hah? Dah sampai?" Tanya eunna sambil mengosok matanya yg terbuka bulat.

"Ya eun dah sampai. Ni awak tak nak turun ke ? Ke nak ikut saya balik ni? " kata taehyung sambil smirk kearah eunna.

"Kyaaa! Jap nak turun lah ni. Eh? Macam mana kau tahu rumah aku kat sini? Hah." Tanya eunna sambil membetulkan rambutnya yg menjurai menutupi mukanya akibat tertidur seketika tadi.

"Lah awak lupa ke? Kan dulu oppa awak pernah bagi alamat rumah ni time dia nk balik korea. Sebelum awak keluar awak gitau joshua hyung yg saya kirim salam." Kata taehyung seraya menarik tangan eunna.

Eunna terus menarik tangannya apabila melihat taehyung menariknya.

"Insyaallah kalau aku ingat aku gitau dia. Dah bye~ malam ni mingyu nak datang dinner." Balas eunna lalu membuka pintu kereta.

"Bye chagi thanks for yg kat kelas tadi. Saya rindu benda tu and lunch kat cafe tadi."kata taehyung sambil tersenyum.

Selepas mendengar kata-kata taehyung, eunna terus berasa malu dan berlari masuk ke perkarangan rumahnya. Sebelum membuka pintu rumahnya eunna menoleh ke belakang untuk melihat taehyung. Kelihatan taehyung membuat membulat flying kiss ke arah eunna. Eunna pun terus membuat muka ingin muntah.

"Kyeopta!" Jerit taehyung.

Eunna hanya terus dengan muka minta kaki dia.

"Dia buat flying kiss? Cair aku. Aih ape aku merepek ni eunna! Kau ada mingyu. V tu jahat." Bisik hati kecil eunna lalu masuk ke rumahnya.

"I'm home !" Jerit eunna apabila sudah masuk ke dalam rumah dan melihat oppanya joshua sedang tidur atas sofa.

"Ah pocot! Hey tak payah lah jerit! Terkejut cheq." Kata joshua memarahi adiknya.

"Oppa! Cantik rambut bila warnakan? Oppa? Tae kirim salam." Soal eunna.

Belum sempat joshua hendak menjawap eunna sudah berlari mendaki tangga untuk ke biliknya.

"Tae ? Taehyung ke? Tak kan dia balik. Eun dah baik dengan dia ke? Mingyu macam mana?" Bisik joshua sambil menggaru kepala yg tidak gatal.

Selesai membersihkan diri eunna terus melakukan hobinya iaitu tidur di siang hari.
.
.
.
.
.
.
Cring! Cring! Cring!
Bunyi jam frozen milik eunna yg menunjukkan tepat pukul 6:30p.m.

"Aigooo huwaa ngantuknya. Hah! 6:30p.m awal lagi ni."kata eunna seraya mengambil fonnya.

5 panggilan terlepas 7 mesej dari 2

Bersambung~

Thanks for vote ^_^
Abaikan typo kelin -..-

[C]My Love ●Taehyung FF●Where stories live. Discover now