Eun! Eun! Eun! Bangun cepat nak lambat ke?" Jerit puan jihyo.
"Hah? Pukul berapa sekarang ni?" Soal eunna sambil mengosok matanya.
"Pukul 7:30 dah! Cepat nanti oppa josh tinggal baru tahu." Balas puan jihyo sambil mengambil seragam eunna.
"Arrr! Jap nak mandi." Jerit eunna sambil menarik tuala lalu bergegas ke bilik mandi.
"Apalah budak sorang ni." Gelak puan jihyo sambil menoleh melihat jam yang menunjukkan pukul 7:00 pagi.
●●●
Eunna segera keluar dari biliknya apabila selesai bersiap.
"Oppa! Cepat nanti lambat." Jerit eunna sambil berlari menuruni tangga.
"Awal lagikan baru 7:25 pagi. Apa yang lambatnya." Balas joshua sambil memakan kepingan cookies diatas meja.
"Meh breakfast dulu sayang. Awal lagi sekarang ni." Panggil tuan jackson.
"Omma! Sampai hati omma cakap dah lewat tadi." Bebel eunna.
"Kalau omma x cakap macam tu, kamu x kan bangun." Balas puan jihyo sambil menuang susu kedalam gelas buat eunna.
"Yelah yelah." Jawap eunna.
"Eun bila nak cerita pasal *buat isyarat* tu kat oppa." Soal joshua sambil mencuit eunna.
"Oh sorry sorry jap lagi kalau free eun cita." Balas eunna lalu memakan mee goreng yang didalam pinggan appanya tuan jackson.
Dalam kereta//
Eunna: oppa nk tahu tak cerita ni ?
Joshua: nak lah. Taehyung dah balik ke?
Eunna: ye dia dah balik.
Joshua: habis dia kacau eun tak?
Eunna: tak lah mingyi kan ada. Tak beranilah dia nak kacau.
Joshua:ceh mentang ada hero. Tapi kenapa dia balik korea bukan dia stay kat german ka?
Eunna: itulah. Dia datang sebb nak minta maaf dan nak jadi macam dulu.
Joshua: habis tu eunnie nak buat apa?
Eunna: buat tak tahu je *peace*
Joshua: ada pulak macam tu*geleng kepala*
Eunna: oppa eun dengarlah kan... oppa sibuk kacau budak gfriend kan.
Joshua: hehe *sengih*
◎◎◎●●●○○○
Ting! Tong!
Bunyi loceng yang mengegarkan sekolah. Jam menunjukkan tepat pukul 8:00 a.m. Semua pelajar berpusu pusu masuk ke dalam kelas.
Eunna p.o.v //
Aku berjalan masuk ke dalam kelas. Tiba-tiba aku merasa tangan seseorang menyentuh bahuku. Aku cepat cepat menoleh melihat siapa yang menyentuh bahuku. Rupa rupanya jimin. Jimin ni dia dari kelas sebelah. Aku tak tahu kenapa dia tiba tiba panggil aku. Sebab sejak beberapa hari aku pindah ni dia tak pernah pon cakap dengan aku.
Eunna p.o.v end
Eunna: sunbae? Nak apa?
Jimin: nak awak lah* smirk*
Eunna: issh sunbae betul betullah. Saya nak masuk kelas ni.
Jimin : betullah saya nak awak.*smirk*
Bersambung~
Sorry lama x update ◎˚◎//
:'-(
YOU ARE READING
[C]My Love ●Taehyung FF●
FanfictionDi sebabkan salah faham. Aku tinggalkan dia. [First story from eunna_mingyu]