Deel 1

89 0 0
                                    

Even voor vijf uur in de morgen staat het team van commissaris Pasmans om de hoek van de Kasteellaan in Gent. Ze staan klaar om een inval te gaan doen in een van de huizen om de hoek. Ongeduldig kijkt commissaris Pasmans op zijn horloge. Om vijf uur is het zover. Het is zover, zegt hij, go go go! Het team stapt in de wagen en rijden naar het huis met nummer 47. Met piepende banden remmen de wagens af. Het team springt uit de auto's en Michiel ramt met de stormram de deur in. Na een klap of 3 vliegt de deur open, Raymond stapt als eerste de woning binnen met zijn wapen in de hand. Dan volgt de rest van het team met als laatste commissaris Pasmans. Politie, politie, wordt er door de woning geroepen. Een voor een worden de kamers gecontroleerd. Clear, er is niemand aanwezig, zegt Ramond. Pasmans kijkt zijn team aan, hoe is dit in godsnaam mogelijk? Emma kijkt verbaasd rond, ik snap er helemaal niets van. Het hoofd van Pasmans wordt roodgloeiend. Dit is echt het toppunt. Pak de spullen maar in, over een half uur briefing in de vergaderzaal. Hij draait zich om, loopt de woning uit en stapt zijn wagen in. Vervolgens rijdt hij met hoge snelheid weg. Het team blijft verbaasd achter in de woning. Ik snap er helemaal niets van, zegt Raymond. Michiel gaat zitten op een stoel. Ik dacht dat we wat actie zouden hebben, zegt hij teleurstellend. Emma pakt haar telefoon en belt een slotenmaker. Raymond loopt naar Emma, ik wacht hier wel tot hij er is. Bedankt, zegt ze. Rijden wij al terug naar het commissariaat?, vraagt Cat. Ja, rij maar binnen. Ik zal vast gaan beginnen aan het verslag, stelt Emma voor. Michiel pakt de stormram op en legt deze in de wagen van Emma. Wanneer hij de achterklep gesloten heeft start Emma de wagen en rijdt weg. Cat en Michiel stappen op motoren en rijden vervolgens ook naar het commissariaat. Raymond gaat in de wagen wachten tot de slotenmaker een nieuw slot heeft gestoken. Ondertussen schrijft hij een briefje voor de eigenaar, zodat deze weet waar hij de sleutel kan komen ophalen.

Terug van weggeweestWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu