Intussen zijn ook Britt en Tony weer binnen en hebben zij al een begin gemaakt aan de lijst met medewerkers van het rangeerterrein. Zitten er eigenlijk vrouwen in die bende?, vraagt Tony aan Raymond. Volgens mijn informant zijn het alleen mannen. Weet je ook hoeveel? Hier in Gent met hem erbij zes, maar er zijn natuurlijk ook nog de connecties van buiten Gent. Dan kunnen we in ieder geval al die vrouwen al van de lijst verwijderen, zegt Britt. Tony kijkt op. Ik denk niet dat het veel verschil zal uitmaken, de meeste werknemers zijn mannen. Dan komt Emma het teamlokaal binnen. Ik heb iets, zegt ze enthousiast. De vrouw die net aangifte kwam doen van verdwijning, is de zus van Julio Mantana. En deze Julio Mantana is de neef van Benjamin Alfredo, de Colombiaan van de bende. De zus van Julio wist mij te vertellen dat Julio veel optrekt met zijn neef Benjamin. Dus hij zit ook bij de bende, stelt Raymond. Ja, zegt Emma, want de foto die ik van de zus heb komt overeen met de compositietekening uit het dossier. Goed werk Emma, zegt Britt. Emma hangt de foto van Julio naast die van de compositietekening en schrijft zijn naam erbij. Waar is Pasmans?, vraagt Emma dan. Raymond kijkt op. Die is naar de Burgemeester, daarom heb ik de leiding gekregen. Daar ben je heel blij mee, hé, lacht Tony. Vreselijk, Britt, wil jij niet overnemen net als vroeger?, vraagt Raymond. Als Emma daar geen problemen mee heeft? Emma schudt haar hoofd. Dan is het goed, zegt Britt. Wordt er niet aan mij gevraagd wat ik er van vindt?, zegt Tony dan. Jouw antwoord ken ik al lang, antwoord Britt. Wat stel je voor om te gaan doen?, vraagt Emma aan Britt. Ik zou even afwachten tot we iets meer informatie krijgen via de informant, zowel over de bende als over het transport. Dan zouden we altijd nogmaals een observatie team kunnen neerzetten. Dan komen Cat en Michiel ook het teamlokaal binnen. Is Pasmans er niet?, vraagt Cat. Nee, die zit bij de Burgemeester, klinkt het in koor. Maar Britt heeft nu de leiding, geeft Raymond aan. Dat is wel snel promotie maken, lacht Michiel. Ik ben officieel commissaris, maar ik wil geen team leiden. Oké, dat is apart. Ja, maar ik wil gewoon het veld in, vandaar dat ik ook ben weggegaan bij de korpschef. Cat gaat zitten op haar stoel. Moeten we nu aan jouw rapporteren? Britt kijkt haar aan, dat mag. Dan schuiven Cat en Michiel hun stoel naar het bureau van Britt.
JE LEEST
Terug van weggeweest
FanfictionEen verhaal over het bekendste politiekorps van Gent, de Flikken! Laat gerust weten wat je van het verhaal vond in de comments....