Guido, de balieagent, komt het teamlokaal binnen. Michiel, er is hier iemand die aangifte zou komen doen. Michiel kijkt op. Ja bedankt. Cat kijkt verbaasd en denkt even na. Die vriendin van de café-eigenaar, verduidelijkt Michiel. Cat knikt waarna ze opstaan en naar de verhoorkamer lopen.
Gaat u zitten, zegt Cat. Wilt u iets drinken? Nee bedankt antwoordt de vrouw. Hoe is het met uw vriend? Hij moet nog in het ziekenhuis blijven, vanwege die gebroken ribben. U vertelde mij vanmiddag dat u de dader niet kende, zegt Michiel. Dat klopt. Heeft u ze nooit eerder in of bij het café gezien? Ik heb daar eens over zitten denken, maar een van die mannen heb ik wel eens vluchtig gezien bij het café. Mijn vriend vertelde dat hij het meisje wel herkend heeft. Wist hij haar naam?, vraagt Michiel. Nee haar naam kende hij niet, maar hij wist dat zij heeft gewerkt in hotel Den IJzer in de Vlaanderenstraat. Zij vertelde aan mannen over het Glazenstraatje. Was zij een prostituee? Dat durf ik niet zeker te zeggen, maar mijn vriend had wel het vermoeden dat die vriend van haar een pooier was. Waarom dacht hij dat?, vraagt Cat. Die ene keer dat ik die man heb gezien voor het café trok hij het meisje mee in zijn auto. Mijn vriend vertelde later dat hij had gezegd dat er klanten op haar wachten en dat hij besliste met welke man zij zou praten. Weet jij nog hoe die man eruit zag? Het was een buitenlands type. Iets Zuid- Amerikaans, denk ik. Zou dat Colombiaans kunnen zijn?, vraagt Michiel snel. Ja, dat zou kunnen, nou u het zegt, er hing een vlagje aan zijn binnenspiegel. Ik zij toen tegen mijn vriend "die komt uit Brazilië'. Mijn vriend moest toen lachen en zij dat het de Colombiaanse vlag was. Zou u een compositietekening van hem kunnen maken? Dat weet ik niet, maar op een foto zou ik hem wel kunnen herkennen. Michiel kijkt naar Cat. Britt is bezig met die fotoboeken, toch?, vraagt hij voor de zekerheid. Cat knikt. Mevrouw zou u met ons mee willen lopen naar een collega. Dan kunt u de fotoboeken inkijken. De vrouw knikt.
Met z'n drieën lopen ze de teamruimte binnen.
JE LEEST
Terug van weggeweest
FanfictionEen verhaal over het bekendste politiekorps van Gent, de Flikken! Laat gerust weten wat je van het verhaal vond in de comments....