Deel 9

42 0 0
                                    


Aan 't Zuid neemt Cat de verklaring van een getuige op, een oudere vrouw, terwijl Michiel de schade opneemt. Weet u nog hoe laat het was dat u de klap hoorde?, vraagt Cat aan de getuige. Het was tegen een uur of vier mevrouw, ik lag te slapen toen ik plots een harde klap hoorde! Eerst dacht ik dat het de stadswerkers waren, maar toen er direct daarna nog zo'n klap was ben ik toch mijn bed uitgegaan. Toen zag ik ze! Het waren vijf jonge gasten en een meisje. Dat viel nog het meeste op, dat meisje. Mevrouw?, probeert Cat.... Ik dacht nog, wat moet een meisje zo laat nog op straat en dan nog bij dat uitschot van jongens? Mevrouw...? Toen was er nog een klap. Een van die jongens gooide met een steen tegen de ruit van het café aan, maar die brak niet hoor. Mevrouw?, probeert Cat nog eens, zonder resultaat. Toen kwam de eigenaar naar buiten, dat weet ik omdat ik die jongen ken, dat is zo'n aardige jongeman. Hij is toen naar die jongen gelopen, die de steen gooide, hij heeft hem geduwd en toen heeft dat groepje de jongeman van het café geslagen en geschopt, niet normaal. Mevrouw, weet u misschien hoe die jongens en het meisje eruit zagen? Nee, kind dat weet ik niet meer. Mijn geheugen is niet meer zo best weet u. Dat geeft niet, zegt Cat. Mocht er u nog iets te binnen schieten, dit is mijn kaartje, dan kunt u altijd nog even bellen. Dat komt in orde hoor, dank u wel. Graag gedaan en Cat loopt in de richting van Michiel. 

Goed gesprek gehad heb ik gezien, grapt Michiel. Cat lacht sarcastisch, en? Zoals je ziet, begint Michiel, hebben ze geprobeerd de ruit in te gooien met stenen. De stenen komen verderop uit de stoep. De ruit is niet gebroken, omdat het veiligheidsglas is. Dit weet ik van de vriendin van de eigenaar. Niemand heeft de stenen meer aangeraakt, ik heb een wagen laten komen om de stenen naar het labo te brengen, misschien vinden we er vingerafdrukken op. Weet de vriendin van de eigenaar wie het waren?, vraagt Cat. Nee, zij heeft geen idee, haar vriend trouwens ook niet. Waar is hij nu? Zijn vriendin vertelde mij net dat de eigenaar is opgenomen in het Jan Palfijn ziekenhuis met een gescheurde oogkas, een gebroken kaak, een gekneusde hand en vier gebroken ribben. Amai, die groep heeft niet mis geslagen. Nee, mevrouw komt straks voor aangifte naar het commissariaat. Heeft jou getuige iemand herkent of heeft ze een persoonsbeschrijving?, vraagt Michiel. Nee, ze weet niet wie het zijn geweest, alleen wist ze dat het vijf jongens waren en een meisje. Dan moeten we de camerabeelden opvragen van vannacht. Daar komt het labo al. Hou jij je daar mee bezig, dan bel ik alvast voor de camerabeelden, zegt Cat. 

Nadat al het werk aan 't Zuid gedaan was zijn Cat en Michiel terug gekeerd naar het commissariaat.

Terug van weggeweestWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu