Om acht uur stapte als laatste, net als vroeger, Tony het teamlokaal binnen. Morgen iedereen, groet ze en ze gaat zitten achter haar bureau. Hoe gaat het?, vraagt ze aan Britt. Goed, maar met jou niet zo hé? Hier is een Dafalgan. Dank je, zegt Tony. Ik had verwacht dat je iets was veranderd, maar op het gebied van drinken ben je nog dezelfde. Dat komt alleen omdat Seppe bij een vriendje bleef slapen, anders drink ik ook niet meer zoveel. Britt lacht even.
Pasmans stapt zijn bureau uit. Cat en Michiel, gaan jullie patrouille doen? Zouden jullie eens langs 't Zuid willen gaan, ik heb vernomen dat jongelui daar vannacht goed tekeer zijn gegaan. Komt in orde chef, zegt Michiel. Dan loopt Pasmans naar Britt en Tony. Willen jullie naar station Damport gaan en daar een lijst gaan opvragen met werknemers van het rangeerterrein. Dan kunnen we de namen vergelijken met de namen van de bendeleden die bekend zijn. Britt en Tony pakken hun jassen en gaan op pad. Raymond ik wil dat jij stand- by blijft voor het geval dat je informant belt. Emma, er staat iemand beneden aan de balie die aangifte wilt doen van een verdwijning, zou jij die persoon willen helpen? Natuurlijk, maar krijg ik daar geen hulp bij?, vraagt Emma zich af. Ik heb momenteel niemand meer beschikbaar dus moet je het alleen doen. Oh ja, Raymond, wanneer de computerspecialist komt zeg hem maar dat alles gereed staat in de vergaderzaal. Waarom zeg je hem dat zelf niet?, vraagt Raymond zich wat geïrriteerd af. Ik moet naar de Burgemeester, vandaar. Ik weet niet hoelang het duurt, maar tot die tijd heb jij de leiding. Ja, daar zat ik op te wachten. Raymond schud zijn hoofd terwijl Pasmans het teamlokaal uit loopt.
JE LEEST
Terug van weggeweest
FanfictionEen verhaal over het bekendste politiekorps van Gent, de Flikken! Laat gerust weten wat je van het verhaal vond in de comments....