Op het commissariaat gaat Britt naar Pasmans om hem te briefen en Tony zet de foto's op de computer en print ze uit. Hebben jullie iets kunnen ontdekken?, vraagt Emma. We hebben een van de verdachten gezien. Echt?, vraagt Cat. Ja, in een van de woningen op de Charles de Kerckhovelaan. Hoe gaat het hier, vraagt Tony. Voor dat er iemand kan antwoorden stappen Pasmans en Britt het kantoor uit. Iedereen naar de vergaderzaal, zegt Pasmans. Ik ook?, vraagt Michiel. Ja, onze computerspecialist kan het wel even alleen aan. Iedereen staat op en ze lopen naar de vergaderzaal.
Oké, er is de afgelopen twee uur zoveel gebeurt dat niemand weet wat een ander doet, vandaar dat we dat nu gaan overleggen, begint Pasmans. Allereerst Michiel, hoe staat het bij jullie? Wij hebben al enige tijd geen contact meer. In het privégesprek begon hij met de vraag of wij een strafblad hadden en wat daar zoal op staat. Ik heb gezegd dat er verschillende drugsdelicten en heling van gestolen spullen op staat. Daarnaast wilde hij weten hoe oud ik was. Daarna heeft hij gezegd dat we nog contact houden en heeft het gesprek gesloten. We blijven nu wachten. Oké, blijf paraat, Raymond heb jij nog iets van je informant gehoord? ja, die heeft terug gebeld. Hij heeft iets opgevangen van een transport van wapens en drugs die een deze dagen kan aankomen op het Damport. Verdere informatie zou hij via een andere plaats doorsturen. Dat zou mooi zijn. Britt, hoe ging het bij jullie? Wij stonden op een moment foto's te nemen van de woningen aan het Citadelpark aan de Charles de Kerckhovelaan toen Tony achter een van de ramen iemand dacht te herkennen. Aan de hand van de foto's uit het dossier hebben we die persoon vergeleken en het blijkt te gaan om deze man, Britt hangt de foto op het bord, Benjamin Alfredo. Dat is de Colombiaan van de bende, zegt Emma. Britt kijkt haar aan, dat kan de link zijn tussen de bende en het transport waar Raymond het over had. Wist die informant waar het transport vandaan komt? Daar heeft hij niets over gezegd, laat Raymond weten. Dan is het nu afwachten of de bende iets laat weten via de chatbox of via de informant, zegt Pasmans. Het is niet anders. Sorry mag ik nog even iets zeggen?, vraagt Tony. Britt en ik geven straks een drink in de Combi, dus bij deze is iedereen uitgenodigd. Super, we zullen er zijn hoor, zegt Cat. Oké. Pasmans staat op. Ik stel voor dat we naar huis gaan, het is een lange dag geweest, morgen gaan we weer verder.
Een paar uur later zat het hele team weer bij elkaar in de Combi. Er werd gesproken over vroeger, het plagen van Pasmans, de afgelopen jaren en nog veel meer. Het was ook niet vroeg voordat iedereen vertrok uit de Combi. De andere ochtend moest er gewoon weer op tijd gewerkt worden. Hoewel dat voor sommige misschien nog wat moeilijk zou worden....
JE LEEST
Terug van weggeweest
FanfictionEen verhaal over het bekendste politiekorps van Gent, de Flikken! Laat gerust weten wat je van het verhaal vond in de comments....