Deel 4

97 0 3
                                    

Iets voor 10 uur stapt Tony Dierickx het commissariaat in de Belfortstraat binnen. Wanneer zij de trap op loopt naar de eerste verdieping komt zij Carla tegen. Carla herkent Tony meteen. Tony?, dat is lang geleden, begint Carla. Dat is zeker, ik hoorde dat jij nu ook op straat te vinden bent. Ja, nu toch alweer 2 jaar. Het was genoeg geweest aan de balie?, vraagt Tony. Ja, ik wilde toch wel wat meer actie. Dat kan ik geloven, ben je zo nog in de buurt? Wij gingen eigenlijk op patrouille vertrekken, waarom? Omdat Britt hier ook elk moment binnen kan stappen. Komt zij ook terug?, vraagt Carla verbaasd. Ja, we hebben al die jaren nog contact gehad en op een moment vond ze het werk bij de korpschef ook maar niets. Ze miste de straat net als ik. Oh, maar dan blijven we nog even binnen. Carla kijkt haar partner Izzy aan. Ja geen probleem, zegt hij. Ik ga me melden bij commissaris Pasmans. Dat wordt wennen, Pasmans als baas. Carla begint te lachen. Ze weet nog goed hoe Tony de toen nog jonge brigadier Pasmans snel op de kast kreeg. Hij valt wel mee hoor, stelt ze Tony gerust. Dan is het goed. Ik ga door, we spreken elkaar weer. Komt goed, zegt Carla en ze loopt de kantine binnen. Tony loopt door naar het teamlokaal.

Wanneer ze door de gang loopt kijkt ze aandachtig rond. Op een nieuw likje verf en de vergaderzaal na is er niet veel veranderd, denkt ze. Bij het teamlokaal aangekomen klopt ze op de glazen deur. Goedemiddag iedereen. Raymond kijkt op en loopt dan meteen naar Tony. Hij verwelkomt haar met drie kussen en een stevige knuffel. Hoe is het met je?, vraagt hij haar. Helemaal goed en jij? Perfect, kom dan stel ik je voor aan de rest. De motards Cat Reyniers en Michiel Dewaele en dit is Emma Boon. Tony schudt iedereen de hand. Hallo. Oh ja en daar onze nieuwe chef Pasmans. Fantastisch, zegt Tony, wie had dat ooit gedacht. Ik niet, zegt Raymond. Dan komt Pasmans uit zijn kantoor.

Tony, welkom in het team. Je hebt al kennis gemaakt zie ik. Ja zeker. Staat je goed dat pak, grap Tony. Dank u, kom even mee naar kantoor dan handelen we alles af. Dat is goed. Oh Raymond, als Britt hier is wil jij haar even brengen. Komt in orde chef en hij knipoogt naar Tony. Samen lopen ze het kantoor in. Wanneer ook Britt binnen is en ook haar zaken zijn geregeld nemen zijn plaats in het teamlokaal. Britt en Tony kijken elkaar aan. Dezelfde plaatsen als vroeger?, vraagt Tony. Britt knikt. Ze nemen plaats aan het bureau waar ze zaten voor zij het team verlieten. Dit voelt zeer vertrouwt, zegt Britt als ze zit. Emma rolt met haar bureaustoel naar de bureaus van Tony en Britt. Ik heb hier het dossier van de zaak waar we op zitten, als jullie willen kan ik het jullie doorspreken. Ja graag, antwoorden beide dames. Terwijl Emma de twee bij praat, besluit Michiel dat het tijd is voor de lunch. Hij staat op vanachter zijn bureau en loopt richting de kantine. Net nadat Michiel het teamlokaal uit is klinkt er een vrolijk belletje vanuit zijn computer. Cat staat op en loopt om het bureau heen. Op het scherm ziet ze dat een van de chatters van de chatbox waarop Michiel zit een privé gesprek wilt doen. Michiel!, roept ze luidt. Michiel komt terug het teamlokaal binnen. Wat is er?, vraagt hij. Ik denk dat je beet hebt. Michiel kijkt op zijn scherm. De persoon die met hem een privé gesprek wilt beginnen is een van de hoofdverdachten uit hun zaak.

Terug van weggeweestWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu